Hackeři již napadli třetinu malých firem

26. 9. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Kaspersky)
Okolo 36 % malých firem se v průběhu tohoto roku stalo obětí úniku dat. I když měl únik dat na velkou část malých firem značné negativní dopady, průzkum odhalil, že preventivní bezpečnostní opatření, která firmy přijaly, jsou často nedostatečná.

Ačkoliv kybernetické útoky na firmy s méně než 50 zaměstnanci nebudí velký zájem médií, nemění to nic na jejich významu a dopadu. Mívají totiž přímý vliv na jejich podnikání. S ohledem na značně omezené zdroje, které upřednostňují podnikatelský růst, musejí podniky v důsledku kyberútoku zastavit nebo snížit své pracovní aktivity. Tím riskují ztrátu zisků, která se s každou hodinou zvětšuje. Pokud navíc dojde ke zpronevěře zákaznických dat, může to poškodit pověst firmy, důvěru zákazníků, a dokonce vyústit v sankce z důvodu nedodržení regulí, jako je například GDPR.

Jak dokládají zjištění průzkumu, malé firmy se rok od roku stávají častějšími cíli kybernetických útoků, jejichž tempo neustále narůstá. I když podíl napadených firem je v segmentu SMB i velkých korporací vyšší (48 % a 53 %), tempo růstu útoků na malé firmy je nejrychlejší – oproti minulému roku vzrostlo o šest procentních bodů. S hackerskými útoky se tak musí vypořádat všechny firmy, pro malé podniky je to ale poměrně nová a nepříjemná zkušenost.



Aby se malé firmy vyhnuly nepříjemným následkům úniků dat, musejí být připravené. Průzkum ale ukázal, že třetina (33 %) z nich postrádá centralizovanou správu zabezpečení a ochrana konkrétních počítačů je odpovědností jednotlivých zaměstnanců. Některé firmy (25 %) navíc používají obvyklá bezpečnostní řešení určená pro domácnosti. Ty jim sice poskytnou základní úroveň ochrany, ale postrádají specifické funkce nezbytné pro firemní IT. Na rozdíl od speciálních řešení pro firmy například nezahrnují ochranu serverů nebo centralizovanou správu.

„Malé firmy se přirozeně primárně zaměřují na podnikatelský úspěch a růst. Kybernetickou bezpečnost odsouvají na vedlejší kolej, což se jim ale může značně prodražit. Malware si totiž nevybírá – i malá firma může mít spoustu zajímavých a citlivých dat, ze kterých mohou hackeři profitovat. Naštěstí nemusejí do svého zabezpečení před malwary i chybami svých zaměstnanců investovat závratné částky. Důležité je si vybrat nejvhodnější bezpečnostní řešení,“ uvedl Andrey Dankevich ze společnosti Kaspersky.

Štítky: 
Bezpečnost, Kaspersky

Podobné články

Boris Hlinka (Synology): Partneři oceňují náš provázaný ekosystém

27. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
S Borisem Hlinkou, produktovým manažerem společnosti Synology pro Českou republiku a Slovensko, jsme hovořili nejen o novinkách v portfoliu tohoto výrobce. Kromě samotných produktů jsme se zaměřili také na důležitost komplexního ekosystému, rostoucí roli modelu SaaS, význam doplňkových služeb nebo dnes všudypřítomnou umělou inteligenci. Čtěte více

Zuzana Švecová (Cisco): Dívejte se na bezpečnost očima koncového zákazníka

19. 11. 2024. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: DCD Publishing)
Zuzana Švecová je od září novou generální ředitelkou české pobočky společnosti Cisco. V rozhovoru jsme probrali nejen její jedenáctileté působení ve firmě, ale i priority v nové roli či technologické novinky v portfoliu Cisco. Čtěte více

Patrick Müller (Sophos): Budoucnost je ve spravovaných službách

10. 10. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
S Patrickem Müllerem, senior channel manažerem společnosti Sophos, jsme hovořili o aktuálním dění v oblasti kybernetické bezpečnosti. V rozhovoru se můžete dočíst nejen o aktuálních trendech v segmentu cyber security, ale také o příležitostech, které vám v kombinaci s produkty a službami společnosti Sophos přináší. Čtěte více

Prodej bezpečnostních zařízení ve 2. čtvrtletí 2024 meziročně vzrostl

16. 9. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Celkové tržby z prodeje bezpečnostních zařízení ve druhém čtvrtletí roku 2024 meziročně vzrostly o 0,5 % na 4,2 miliardy dolarů, což představuje oproti druhému čtvrtletí roku 2023 nárůst o 20 milionů dolarů. V objemu prodej naopak meziročně klesl o 4,3 % na milion kusů. Čtěte více