Stane se rozšířená realita další úrovní gamingu?

17. 9. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Ericsson)
Spotřebitelské chování se neustále vyvíjí. Během krátké doby v něm můžeme pozorovat zásadní změny, a to hlavně díky novým technologiím a službám. Report ConsumerLab společnosti Ericsson zaměřený na oblast hraní her, tedy tzv. gaming, se soustředil na aspekty, které s sebou přináší rozšířená realita.

Gaming zaznamenává v poslední době velký nárůst, který je poháněn především rozšířením mobilního gamingu. Hraní her v současné době tvoří u uživatelů až 26 % celkové spotřeby médií. Avšak způsob, jakým k němu lidé přistupují, se liší na základě věku a životní fáze, ve které se nacházejí. Překvapivé je, že teenageři nepřikládají hraní her téměř žádnou osobní důležitost a berou je spíše jako nástroj, jak si ukrátit dlouhou chvíli. Report ConsumerLab společnosti Ericsson odhalil, že hraní her je nejdůležitější pro osoby ve věku 25 – 34 let, které žijí v manželství a mají děti. Nejvíce se hry hrají doma, hlavně v podvečerních a večerních hodinách. Jeden z pěti hráčů však na týdenní bázi hraje hry také během cestování.

Existují čtyři hlavní zařízení, na kterých je možné hrát hry: smartphony, tablety, počítače a herní konzole. Téměř třetina hráčů využívá všechny z nich. Pro jednoho ze třech uživatelů jsou však současné platformy AR gamingu nepohodlné a do budoucna neakceptovatelné.

Rozšířená realita je zajímavá nejen pro uživatele, kteří pravidelně hrají hry. Zájem o ni projevuje také 35 % dotázaných, kteří nejsou pravidelnými hráči. Pro šest z deseti současných hráčů je největší motivací k hraní právě pohlcující herní zážitek. Zároveň se však hráči shodují na tom, že hraní her v rozšířené realitě se stane ještě zajímavějším s přístupem k levnějším AR brýlím a k lepším bateriím.

Celkem 43 % uživatelů se domnívá, že potenciál rozšířené reality tkví také v oblasti sportu. Polovina dotázaných se shoduje na tom, že by pro ně byly velmi zajímavé virtuální sporty pro více hráčů s lidským protivníkem.

Pro téměř polovinu respondentů by bylo také lákavé zapojení virtuálních objektů do reálného světa a každodenního života. Objekty by zůstaly tam, kde je při hře „umístili“. Představa vytvoření digitální sochy, digitálního dekorování pokoje nebo dokonce navrhování digitálního domu či interiéru láká i ty, kteří hry nehrají. Dvě třetiny hráčů se domnívají, že využití rozšíření reality bude v příštích pěti letech stále narůstat.

Štítky: 

Podobné články

Prodeje AR/VR headsetů porostou díky smíšené a rozšířené realitě

2. 7. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Prodej náhlavních souprav pro rozšířenou a virtuální realitu podle IDC v prvním čtvrtletí roku 2024 meziročně klesl o 67,4 %. Pokles se podle agentury očekával a je připisován přechodem trhu do nových segmentů, jako jsou právě smíšená realita (MR) a rozšířená realita (ER). Navzdory poklesu prodeje vzrostla průměrná prodejní cena (ASP) headsetů na více než 1 000 USD. Čtěte více

Belkin představil nové příslušenství pro Apple Vision Pro

22. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Belkin)
Mezi příslušenství od společnosti Belkin pro headset Apple Vision Pro patří držák na baterie, který byl uveden na trh na začátku tohoto roku, a nyní se kolekce rozšiřuje o cestovní tašku a náhlavní popruh. Čtěte více

HTC: VR headset VIVE Focus Vision

29. 9. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: HTC Vive)
Nový XR headset HTC VIVE Focus Vision staví na populární svědčené řadě VIVE Focus, která nachází uplatnění v profesionální sféře, ale přináší novinky, které jej přiblíží náročným hráčům. Díky DisplayPort režimu uspokojí i nejnáročnější PCVR hráče, kterým navíc nabídne i zážitky se smíšenou realitou. Tehdy uživatelé ocení také plně barevný průhled do reálného světa. Čtěte více

Meta představila levnější AR/VR headset Quest 3S, brýle Orion AR a další novinky

27. 9. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Meta)
Společnost Meta během své výroční konference Meta Connect 2024 představila řadu novinek včetně cenově dostupného AR/VR headsetu Quest 3S nebo brýlí pro smíšenou realitu Orion AR. Zároveň došlo i ke zlevnění některých stávajících produktů. Novými funkcemi a možnostmi se může pochlubit také firemní umělá inteligence Meta AI. Čtěte více