Český trh e-sportů dosáhne v roce 2019 na 4,5 milionu USD
První příčku v průzkumu obsadilo Rusko s příjmy za rok 2017 ve výši 38 milionů USD. V celé Evropě dosáhly v roce 2017 příjmy z elektronických sportů částky 253 milionů USD. Lídrem ve střední a východní Evropě je Polsko s příjmy ve výši 10 milionů USD. Česká republika zastává pozici druhého největšího regionálního trhu před Bulharskem, Maďarskem a Rumunskem. Zajímavé je, že Česká republika předčila i několik západoevropských zemí, konkrétně Belgii, Irsko a Portugalsko.
Podle prognóz expertů zaznamená v roce 2018 trh v České republice 23% růst. Tato hodnota je pod evropským průměrem 29 %, ale převyšuje ostatní trhy ve střední a východní Evropě a také hodnoty ve Francii (19 %), Itálii (15 %) nebo Dánsku (18 %). Očekává se, že celkové příjmy z elektronických sportů v Evropě dosáhnou v roce 2018 objemu 325 milionů dolarů.
Do elektronických sportů se v Evropě zapojuje 27 milionů lidí, z toho 389 tisíc v České republice. Podle předpovědí analytiků budou počty diváků nadále stoupat a očekává se průměrný růst 13 %.
Elektronické sporty a související oblasti jsou často vnímány jako doména mladších lidí, a proto není překvapením, že více než polovina českých diváků elektronických sportů (54 %) se řadí do věkové skupiny 18 až 34 let. Věkové skupiny do 18 let a nad 55 let mají podle výsledků průzkumu jen okrajové zastoupení.
E-sportům v ČR stále dominují muži
Do příštího roku bude v České republice sledovat elektronické sporty téměř 600 000 jedinečných diváků, což je o něco více než v Maďarsku a představuje přibližně polovinu počtu diváků v Polsku, ale blíží se hodnotám v Dánsku a Finsku.
Elektronické sporty a hraní her jsou obecně považovány za mužskou záležitost, ale s růstem trhu se zvyšuje i vyváženost pohlaví. Polský trh elektronických sportů byl v roce 2017 nejvíce orientovaný na ženy z celé Evropy – elektronickým sportům se zde věnovalo 24 % žen a dívek. Ženy v České republice mají 18% zastoupení, což odpovídá celoevropskému průměru. Největší rozdíly mezi pohlavími byly zaznamenány v Bulharsku, Španělsku a Itálii. V těchto zemích se elektronickým sportům aktivně věnuje 11 až 13 % žen. O něco více žen je i v komunitě elektronických sportů ve Spojených arabských emirátech: 14 %.
„Stále více lidí si začíná uvědomovat, o co v elektronických sportech jde, a sledují zápolení v těchto sportech, a proto trh i nadále expanduje,“ řekl Matt Komorowski, generální ředitel společnosti PayPal pro severní a střední Evropu.„Jsem si jistý, že místní trh elektronických sportů bude dál růst. Společnost PayPal s radostí pomáhá online hráčům v získávání nejnovějších skinů a dalších položek s použitím nejbezpečnější platební platformy, která umožňuje provádět rychlé a jednoduché transakce se subjekty z více než 200 zemí světa a umožnuje také hráčům získat od společnosti PayPal pomoc, pokud se vyskytne nějaký problém.”