E-maily stále na špičce v návratnosti digitálního marketingu

18. 1. 2018. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
E-mail marketing poskytuje stále nejlepší návratnosti (ROI) v digitálním marketingu, zjistili Adastra a Econsultancy v posledním průzkumu Email Marketing Industry Census. Na druhém místě se těsně umisťuje SEO (optimalizace pro vyhledávače).

Skvělou nebo dobrou návratnost investic e-mail nabízí podle 73 % dotazovaných, o SEO totéž uvádí 72 % dotazovaných. V obou případech je nutné zdůraznit, na základě letitých praktických zkušeností, že obě tyto kategorie digitálního marketingu bývají často podceňované nebo je jim věnována nedostatečná pozornost.

Na třetím místě v žebříčku návratnosti je dlouholetá stálice, obsahový marketing (63 %) následovaný placenou reklamou ve vyhledávačích (60 %). Dlouhou cestu k vysoké návratnosti má mobilní marketing, ten zmínilo 46 % dotazovaných a potíže se sociálními médii se projevují i v tom, že je považuje za dobré v návratnosti investic 44 % dotazovaných.

Na posledním místě se umístila klasická display reklama, skvělou či dobrou návratnost tam označilo pouze 35 % dotazovaných.

Rostoucí využívání e-mail marketingu i zvyšující se spokojenost s výsledky souvisí i s tím, že do e-mail marketingu dlouhodobě stoupají investice, byť zdaleka ne tak, jak by to odpovídalo možnostem a také tomu, že e-mail marketing je jedním z nejlepších nástrojů na přímé zvyšování prodeje, věrnosti i pozice značky. Uvážíme-li, že podle studie DMA je průměrné ROI u e-mail marketingu až 38:1, tak je zřejmé, že pozornost věnovaná e-mailingu by měla být mimořádná.

Nejvíce se dnes v e-mailovém marketingu firmy věnují základní segmentaci (výzkum uvádí 80% podíl), optimalizaci pro mobilní zařízení (73 %), údržbě e-mailových databází (57 %). To, že na konci žebříčku se s 18 % nachází snaha určit skóre jednotlivých adresátů bohužel ukazuje, že právě v pokročilejší práci s e-mailovými adresami a dalšími dostupnými informacemi k nim jsou ještě velké mezery.

Výzkum se v závěrech shoduje také se zkušenostmi z Česka, v e-mail marketingu lze docílit vysoké návratnosti, ale firmy velmi často zaostávají už v tom, zda a jak ji dokáží měřit. Platí stále to, že do e-mail marketingu jdou investice mnohdy nedostatečné a potíže se objevují i v nutnosti přizpůsobit tomu jak různorodá zařízení používají příjemci. Největší mezery jsou ale v personalizaci a přizpůsobení obsahu e-mailů příjemcům, které je nejčastěji způsobeno nedostupností či nemožností získání kvalitních dat z informačních systémů.

Průzkum vychází z odpovědí více než sedmi set marketérů.

Podobné články

Pět tipů pro úspěšný e-mail marketing

8. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
Každý podzim přináší firmám vrchol sezóny z hlediska objemů prodeje a očekávaného zisku. Zatímco produktové týmy pečlivě připravují lákavé předvánoční nabídky, e-mailové kampaně často zůstávají stranou pozornosti. Přinášíme pět tipů, které posunou váš e-mail marketing na novou úroveň. Čtěte více

Dramatický nárůst falešných kliknutí ohrožuje vánoční e-mailové kampaně

23. 10. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
V klíčovém období pro e-mailový marketing, zahrnující Black Friday a vánoční sezónu, upozorňuje společnost Mailkit na alarmující trend. Od začátku roku 2024 zaznamenala 100% nárůst v detekci falešných kliknutí, s nejvýraznějším vzestupem v druhém týdnu října. Čtěte více
Jan Skovajsa, majitel a CEO firem myTimi a Bondbot

Postupy, bez kterých se v B2B direct sales neobejdete

23. 8. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: myTimi)
Direct sales, tedy přímý prodej, je v B2B segmentu stále velmi důležitý. Pojďme se podívat na několik osvědčených tipů od marketingové společnosti myTimi, které vám mohou pomoci zvýšit efektivitu vašich přímých prodejů. Čtěte více

Strategie, které mají smysl v komunikaci značek směrem ke Generaci Z

10. 7. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Fairy Tailors)
Komunikace značek směrem ke generaci Z (tedy lidem narozeným přibližně mezi lety 1997 až 2012) vyžaduje specifický přístup, protože tato skupina má odlišné hodnoty, preference a způsoby interakce s médii ve srovnání s předchozími generacemi. Čtěte více