Straší vás GDPR? Publikace od GFI Software vám pomůže

18. 12. 2017. (redaktor: František Doupal, zdroj: GFI Software)
Společnost GFI Software doporučuje SMB podnikům v souvislosti s nařízením GDPR, jež vejde v platnost v roce 2018, nepropadat zbytečné panice a využít technických prostředků k rozumnému posílení integrity svých dat a podnikových sítí. Současné nástroje pro komunikaci a IT bezpečnost dokáží zajistit shodu s novým zákonem na ochranu osobních údajů rychle, spolehlivě a s efektivními náklady na vlastnictví.

Publikace Co jste chtěli vědět o GDPR a nestačili se zeptat, kterou GFI Software připravila k tématu GDPR, poskytuje odpověď na nejčastější dotazy:

1. Kdy vstoupí GDPR nařízení v platnost?

25. května 2018

2. Jak je zákonné nařízení GDPR rozsáhlé?

GDPR obsahuje 11 kapitol, 99 článků a 173 bodů odůvodnění.

3. Koho se týká?

GDPR nařízení se povinně týká všech organizací, které uchovávají, řídí a zpracovávají osobní data občanů Evropské unie.

4. Co se stane v případě jejího porušení?

Organizace obdrží pokutu za nedodržení nařízení, která může dosáhnout až 4 % z globálního obratu do maximální výše 20 milionů EUR

5. Kdo rozhoduje o případné výši pokuty?

Úřady pro ochranu osobních údajů či podobné instituce v jednotlivých členských zemích EU.

6. Co je třeba udělat v případě úniku dat?

Vedle zjednání nápravy patří mezi nové povinnosti ohlášení úniku dat do 72 hodin od prvního zjištění.

7. Jak je to s ochranou dat v cloudu?

V cloudových či hybridních IT prostředích se zodpovědnost za splnění GDPR nařízení dělí mezi poskytovatele cloudu a jejich zákazníky.

8. Máme propadnout panice?

Určitě ne. Hlavním účelem nového zákona není šikana firem a organizací, ale posílení ochrany osobních dat v souvislosti se stále zvyšujícími se hrozbami jejich zneužití. 

9. Jak se na GDPR připravit?

Zjistěte si, zda a jak v minulosti u vás došlo k nějakým únikům dat, analyzujte slabá místa a otestujte svou aktuální úroveň zabezpečení IT infrastruktury.

10. Jaká technická řešení máme nasadit?

Na základě výsledků své analýzy zvažte následující opatření:

  • Šifrování dat – Je základním technickým GDPR opatřením, a to jak pro data uložená na v podnikové síti, tak pro data během přenosu. Šifrování dat uložených na přenosných zařízeních je možné spravovat s pomocí „end point security“ řešení.
  • Správa přístupu – Řízení přístupu do podnikové sítě je klíčovým bezpečnostním prvkem, které zamezuje zneužití identity a přístupových údajů.   
  • Zajištění integrity sítě – Prostřednictvím síťových firewallů, webového monitoringu, a řešení pro detekci zranitelností a centralizovanou aktualizaci softwaru.
  • Zabezpečení elektronické pošty – Díky řešením pro skenování malwaru včetně nastavení a vynucování firemních pravidel proti náhodným či záměrným únikům dat prostřednictvím e-mailů.
  • Reakce na incidenty – S využitím řešení pro monitoring událostí a detekci bezpečnostních incidentů, které poskytují jak rychlou reakci na možné napadení, tak evidenci událostí k pozdějšímu prošetřování.
  • Auditování a reporting – Prostřednictvím nástrojů pro testování, hodnocení a zvyšování úrovně ochrany podnikových sítí požadovaných zákonem GDPR.

„V roce 2018 nás čeká dlouho ohlašovaný příchod nařízení GDPR, které bylo v letošním roce hlavním tématem mnoha odborných konferencí, článků a často katastrofických předpovědí,“ řekl Zdeněk Bínek ze společnosti Zebra systems, která je zodpovědná za prodej řešení GFI Software v České republice a na Slovensku. „SMB společnosti by určitě neměly GDPR podceňovat, na druhou stranu dnes jsou k dispozici procesy a nástroje umožňující doplnit stávající zabezpečení bez nutnosti naddimenzovaných investic. V této souvislosti GFI Software připravuje cenová zvýhodnění na balíčky produktů a služeb zaměřených na pokrytí požadavků GDPR.“

Více informací naleznete v publikaci GFI Software, kterou lze stáhnout zde.

Štítky: 
GDPR, GFI Software, Zebra systems

Podobné články

Účtování aneb co přinesly tři roky s GDPR pro e-mailový marketing?

28. 5. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Webkomplet)
Den, po kterém již nebude nic jako dřív – tak byl mnohdy z pohledu e-mailingu vnímán 25. květen 2018. Na scéně se objevilo GDPR, jež zásadně promluvilo do možností fungování (nejen) tohoto marketingového nástroje. Čtěte více

Co přinesly dva roky s GDPR?

27. 5. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: dTest)
Obecné nařízení o ochraně osobních údajů, neboli General Data Protection Regulation (GDPR), nabylo účinnosti 25. května 2018. Kolem tohoto data se zdálo, že nastává naprostá právní revoluce a „nezůstane kámen na kameni“. Dva roky účinnosti nařízení však ukázaly klidnější vývoj, i když rozhodně nelze tvrdit, že se nedělo nic zajímavého. Čtěte více

Spotřebitelé volají po důslednější ochraně osobních údajů

6. 12. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: EY)
Devět 9 z 10 Čechů je velmi opatrných při zveřejňování osobních a finančních údajů na internetu, i když jde o web značky, kterou zná. Skoro třetina z nás (31 %) souhlasí s tvrzením, že nabídka komunikačních služeb je velmi složitá. Mimo televizi sleduje filmy přes jiná zařízení 62 % Čechů, v zahraničí je to třetina domácností. Čtěte více

GDPR: Zažíváme klid před bouří?

22. 7. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Zyxel)
Možná si ještě vzpomenete na všechny ty žádosti o souhlas se zasíláním emailů, které jste dostali loni na jaře, než 25. května 2018 nabylo účinnosti Všeobecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR). Od té doby jakoby toto téma upadlo v zapomnění. Čtěte více