DNS radila, jak vyzrát na GDPR

27. 9. 2017. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing a DNS)
VAD distributor DNS uspořádal již 19. ročník konference IT Infrastructure & Security. Z podtitulu akce „Jak vyzrát na GDPR je jasné“, že tentokrát se vše „točilo“ okolo Obecného nařízení o ochraně osobních údajů, které v účinnost vstoupí v květnu příštího roku.

Konferenci probíhající v pražském konferenčním centru City zahájil výkonný ředitel společnosti DNS Petr Kuliš, který přítomné seznámil s pozicí a možnostmi VAD distributora v souvislosti s problematikou GDPR. Na Petra Kuliše navázal Jan Mazal z IDG, z jehož prezentace plyne doporučení zaměřit se spíše než na GDPR jako takové na bezpečnost informací a dat ve firmě.

Následně se již rozběhla série prezentací a workshopů jednotlivých partnerských společností. Miroslav Lujka ze společnosti Check Point se zabýval bezpečností koncových bodů, představením řešení společnosti Check Point a kde se v souvislosti s GDPR uplatní a také otázkou, zda „Dělat věci správně nebo dělat správné věci?“. Miroslav Lujka připomenul i několik známých incidentů s úniky dat a zamyslel se, jak k tomu může dojít (malware, ztráta či krádež zařízení, Dos či DDos útok nebo například zneužití identity) a jaké to může mít důsledky (finanční ztráty, poškození důvěry, narušení provozu nebo pokuty).

V další přednášce se Zdeněk Jiříček z Microsoftu zabýval zpracováním osobních údajů, souladem s požadavky GDPR a užitečnými analytickými a procesními nástroji. Horymír Šíma z Fortinetu se zaměřil na Fortinet Security Fabric, zatímco Michael Loger z firmy Thales se zabýval šifrováním dat. Otázkou elektronických dokumentů z pohledu evropských nařízení se zaobíral Jan Tejchman ze společnosti Sefira.

Svými prezentacemi přispěly v průběhu konference dále například společnosti T-Mobile (efektivita technických kontrol GDPR), Check Point (Check Point vám pomůže dostat se do souladu s požadavky GDPR), Ixperta (Budujeme korporátní bezpečnost), Force Point (Nástroj pro správu, audit a ochranu cloudových aplikací Cloud Access Security Broker), Dell EMC (představení řešení Big Monitoring Fabric), M-Com (Být ve shodě s GDPR do 4-6 měsíců? Sen či utopie?), VMware (Bezpečnost virtualizovaných datových center nejen z pohledu GDPR), Panda Security (představení řešení GDPR Shield), Commvault (Commvault jako technologický partner pro implementaci GDPR), Mainstream Technologies (Vyhrňte si rukávy – Začínáme!) nebo Gemalto (GDPR Blueprint).

Po skončení oficiální části konference následovalo losování tomboly o ceny věnované partnery akce a večerní program, jehož účastníci se mohli těšit na stand up show Daniela Čecha a Karla Hynka.

Obrazová galerie:
Štítky: 
GDPR, DNS

Podobné články

Účtování aneb co přinesly tři roky s GDPR pro e-mailový marketing?

28. 5. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Webkomplet)
Den, po kterém již nebude nic jako dřív – tak byl mnohdy z pohledu e-mailingu vnímán 25. květen 2018. Na scéně se objevilo GDPR, jež zásadně promluvilo do možností fungování (nejen) tohoto marketingového nástroje. Čtěte více

Co přinesly dva roky s GDPR?

27. 5. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: dTest)
Obecné nařízení o ochraně osobních údajů, neboli General Data Protection Regulation (GDPR), nabylo účinnosti 25. května 2018. Kolem tohoto data se zdálo, že nastává naprostá právní revoluce a „nezůstane kámen na kameni“. Dva roky účinnosti nařízení však ukázaly klidnější vývoj, i když rozhodně nelze tvrdit, že se nedělo nic zajímavého. Čtěte více

Spotřebitelé volají po důslednější ochraně osobních údajů

6. 12. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: EY)
Devět 9 z 10 Čechů je velmi opatrných při zveřejňování osobních a finančních údajů na internetu, i když jde o web značky, kterou zná. Skoro třetina z nás (31 %) souhlasí s tvrzením, že nabídka komunikačních služeb je velmi složitá. Mimo televizi sleduje filmy přes jiná zařízení 62 % Čechů, v zahraničí je to třetina domácností. Čtěte více

GDPR: Zažíváme klid před bouří?

22. 7. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Zyxel)
Možná si ještě vzpomenete na všechny ty žádosti o souhlas se zasíláním emailů, které jste dostali loni na jaře, než 25. května 2018 nabylo účinnosti Všeobecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR). Od té doby jakoby toto téma upadlo v zapomnění. Čtěte více