Vedle IT odborníků na trhu chybí i experti na online marketing
Již tradičně panuje mezi firmami největší poptávka po IT vývojářích. V průběhu června do České republiky přišly jednak další firmy, pro které je zdejší trh stále atraktivní s ohledem na relativně nízké mzdové náklady. Také společnosti již delší dobu v Česku působící hledaly nové zaměstnance. Stále více zdejších podniků má zájem o cizince hovořící několika jazyky, kteří zde mohou pracovat například v zákaznické podpoře. Kvůli vysoké poptávce docházelo i v červnu v tomto oboru k neustálému růstu platů a to napříč celou republikou.
„Jsme rádi, že si čeští zaměstnavatelé postupně začínají uvědomovat, že nabízené pracovní pozice nemohou dlouhodobě zůstat neobsazené. Již delší dobu pozorujeme, že do České republiky se firmám daří nalákat kvalifikované zaměstnance například z jižních států Evropské unie. Domnívám se, že právě příchod vzdělaných a šikovných lidí z ciziny je cestou, která zaměstnavatelům může pomoci vypořádat se s nedostatkem lidí,” vysvětlil Petr Kubačka, ředitel Monster Career CZ.
Firmy také stále častěji poptávají finanční experty. Největší zájem měly o účetní a finanční auditory. V červnu také ve srovnání s předchozími měsíci vzrostla poptávka zaměstnavatelů po seniorních pozicích typu finanční manažer. V této oblasti najdou snadno uplatnění také čerství absolventi vysokoškolských oborů se zaměřením na finance.
Na trhu práce je také nedostatek obchodníků. Rostoucí poptávka po nich je způsobena dobře fungující ekonomikou, ve které se více prodává a nakupuje.
Nedostatek kvalifikovaných odborníků evidují také společnosti věnující se online marketingu. Největší poptávku Monster registruje po specialistech na SEO a PPC reklamy. Situace v této oblasti je navíc komplikovaná faktem, že zkušení odborníci často pracují sami na sebe.
„Expertů na online marketing je dnes opravdu velmi málo. Domnívám se, že jednou z příčin je vzdělání, protože v České republice neexistují školy, které by je na kariéru připravily. Lidé, kteří se tomuto oboru chtějí naplno věnovat, proto musí na doplňování znalostí pracovat sami,” všiml si Tomáš Odl, vedoucí oddělení vývoje v digitální agentuře AITOM.