Většina firem netuší, kolik je stojí nástroje pro spolupráci a komunikaci

16. 6. 2017. (redaktor: František Doupal, zdroj: Lifesize)
Průzkum společnosti Lifesize odhalil, že firmy jsou si vědomé toho, že pro své efektivní působení potřebují adekvátní nástroje pro komunikaci a spolupráci, ale často nemají ponětí o skutečných celkových nákladech na vlastnictví (TCO) těchto řešení. Více než polovina (56 %) dotázaných na IT pozicích s rozhodovací pravomocí navíc neví, kolik utrácejí za předplatné, licence pro videokonference a řešení pro spolupráci.

Průzkum ukázal, že IT profesionálové na vedoucích pozicích často vedou své firmy v oblasti komunikace cestou největšího odporu. Používají v průměru 4,4 různých řešení (web, audio, video, chat, atd.) od různých poskytovatelů. Správa více systémů nejen zvyšuje náklady, ale také generuje další potenciální problémy – s kvalitou přenosu, vytížením sítě, správou a řízením služeb.

Další zjištění průzkumu:

Řešení pro spolupráci jsou vnímaná jako velmi důležitá:

  • téměř sedm z deseti IT odborníků uvedlo, že pro současnou strategii jejich společnosti je spolupráce vysokou prioritou nebo dokonce zásadní;
  • 88 % respondentů se domnívá, že koncoví uživatelé ocení ještě větší zaměření na řešení pro spolupráci.

Použití více řešení je časté:

  • 92 % respondentů používá nebo uvažuje o nasazení více řešení pro spolupráci;
  • nejčastěji používaná řešení pro spolupráci zajišťují zasílání zpráv (uvádí 74 % respondentů), sdílení na webu/ obrazovce (72 %), hlas/ zvuk (72 %) a video (70 %);
  • 66 % dotázaných využívá více poskytovatelů.

TCO nejsou jen poplatky za předplatné a licence:

  • respondenti uvedli, že do TCO za nástroje pro spolupráci a komunikaci podle nich patří i náklady na: infrastrukturu na podporu řešení (52 %), řešení problémů s IT (49 %), požadavky na šířku pásma (48 %), odstraňování problémů koncových uživatelů (44 %), nasazení řešení (42 %), školení koncových uživatelů (41 %) a na správu (36 %).

Náklady jsou jen jedním z mnoha problémů:

  • jako problematické vidí respondenti především omezení v síti (28 %), nároky na šířku pásma (27 %), odpojování konferencí (26 %), bezpečnostní omezení bránící sdílení souborů (25 %), špatnou kvalitu videa (22 %).

„Poptávka lidí po spolehlivých řešeních pro spolupráci na pracovišti roste a očekávají spolehlivou, bezpečnou, snadno použitelnou a ovladatelnou komunikační technologii,“ řekl Craig Malloy, generální ředitel společnosti Lifesize. „Správa více řešení pro spolupráci od mnoha dodavatelů je komplikovaná a chaotická. Funkce jednotlivých řešení se překrývají, jejich fungování je nekonzistentní, lidé se musejí učit ovládat více systémů a produktivita tak klesá. Proto Lifesize koncipujeme jako komplexní nástroj pro spolupráci, který spojuje video, web, zvuk, chat, nahrávání a živé vysílání.“

Štítky: 

Podobné články

Hybridní kanceláře nové generace pod taktovkou HP Poly

22. 10. 2024. (redaktor: Reseller Magazine OnLine, zdroj: HP Inc.)
Radek Hadraba je v HP zodpovědný za produktovou řadu Poly, tedy kompletní portfolio pro vzdálenou spolupráci, a to u jednotlivců, nebo celých týmů. V rozhovoru se dozvíte, proč je nyní ideální čas zajímat se o videokonferenční řešení a produkty HP Poly. Čtěte více

Trendy v segmentu pracovních audio-video technologií pro rok 2025

21. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Audiopro)
Segment prezentační a komunikační audio a videotechniky, který hraje prim v oblasti pracovní komunikace ve firmách či na různých konferencích, se každým rokem vyvíjí. V roce 2025 jej bude nejvíce ovlivňovat umělá inteligence. Co dalšího můžeme v této oblasti letos očekávat? Čtěte více

Logitech: sada Rally Camera Streamline Kit

19. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Logitech)
Společnost Logitech představila sadu Rally Camera Streamline Kit, komplexní videořešení s USB rozhraním a kamerou s funkcemi otáčení, naklápění a zoomování (PTZ), navrženým pro hybridně-flexibilní výukové prostředí a moderní pracoviště. Čtěte více

Jaká je budoucnost videokonferencí? Trendy pro rok 2025

29. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: ASPEN.PR )
Videokonference se staly nezbytným nástrojem pro firmy i jednotlivce, zejména s nárůstem práce na dálku. Celá tato oblast se rychle vyvíjí, táhnou ji zejména nové technologie, které slibují zlepšení komunikace a spolupráce. Jaké jsou konkrétní klíčové trendy utvářející budoucnost videokonferencí v roce 2025? Čtěte více