Většina firem netuší, kolik je stojí nástroje pro spolupráci a komunikaci
Průzkum ukázal, že IT profesionálové na vedoucích pozicích často vedou své firmy v oblasti komunikace cestou největšího odporu. Používají v průměru 4,4 různých řešení (web, audio, video, chat, atd.) od různých poskytovatelů. Správa více systémů nejen zvyšuje náklady, ale také generuje další potenciální problémy – s kvalitou přenosu, vytížením sítě, správou a řízením služeb.
Další zjištění průzkumu:
Řešení pro spolupráci jsou vnímaná jako velmi důležitá:
- téměř sedm z deseti IT odborníků uvedlo, že pro současnou strategii jejich společnosti je spolupráce vysokou prioritou nebo dokonce zásadní;
- 88 % respondentů se domnívá, že koncoví uživatelé ocení ještě větší zaměření na řešení pro spolupráci.
Použití více řešení je časté:
- 92 % respondentů používá nebo uvažuje o nasazení více řešení pro spolupráci;
- nejčastěji používaná řešení pro spolupráci zajišťují zasílání zpráv (uvádí 74 % respondentů), sdílení na webu/ obrazovce (72 %), hlas/ zvuk (72 %) a video (70 %);
- 66 % dotázaných využívá více poskytovatelů.
TCO nejsou jen poplatky za předplatné a licence:
- respondenti uvedli, že do TCO za nástroje pro spolupráci a komunikaci podle nich patří i náklady na: infrastrukturu na podporu řešení (52 %), řešení problémů s IT (49 %), požadavky na šířku pásma (48 %), odstraňování problémů koncových uživatelů (44 %), nasazení řešení (42 %), školení koncových uživatelů (41 %) a na správu (36 %).
Náklady jsou jen jedním z mnoha problémů:
- jako problematické vidí respondenti především omezení v síti (28 %), nároky na šířku pásma (27 %), odpojování konferencí (26 %), bezpečnostní omezení bránící sdílení souborů (25 %), špatnou kvalitu videa (22 %).
„Poptávka lidí po spolehlivých řešeních pro spolupráci na pracovišti roste a očekávají spolehlivou, bezpečnou, snadno použitelnou a ovladatelnou komunikační technologii,“ řekl Craig Malloy, generální ředitel společnosti Lifesize. „Správa více řešení pro spolupráci od mnoha dodavatelů je komplikovaná a chaotická. Funkce jednotlivých řešení se překrývají, jejich fungování je nekonzistentní, lidé se musejí učit ovládat více systémů a produktivita tak klesá. Proto Lifesize koncipujeme jako komplexní nástroj pro spolupráci, který spojuje video, web, zvuk, chat, nahrávání a živé vysílání.“