Infografika: Ochrana displeje má pro majitele smartphonů stále větší význam
Z výsledků vyplývá, že každému desátému uživateli chytrého telefonu spadl přístroj do toalety (v případě žen se to stalo každé sedmé uživatelce). Jedné třetině majitelů v průběhu životního cyklu chytrého telefonu displej praskl nebo se jim roztříštil a u 5 % uživatelů k tomu došlo u stejného zařízení třikrát a vícekrát. Celosvětově činí průměrné náklady na opravu v takovýchto případech přibližně 145 amerických dolarů.
Častější výměna zařízení a obavy spojené s investicemi
Z výsledků dále vyplývá, že spotřebitelé přecházejí stále rychleji na nové telefony a pravidelně investují do upgradu. Polovina všech chytrých telefonů po celém světě je méně než rok stará. S investicemi do nových zařízení jsou pochopitelně spojeny větší obavy ze ztráty a úvahy o ochraně. Celkem 28,2 % spotřebitelů uvádí, že jejich největší obava spojená s chytrým telefonem se týká krádeže či ztráty zařízení. Na druhou stranu se 21,9 % uživatelů podle svých slov bojí, že jim praskne displej, a 21,3 % se obává, že přijdou o všechna data nebo obrázky uložené v telefonu. Pokud jde o obavy z poškození v důsledku běžného opotřebení, 36,7 % uživatelů uvádí, že si během posledního roku displej poškrábali, a u 23,5 % zařízení došlo ke vzniku prasklin v displeji nebo k jeho roztříštění. Další častou příčinou újmy bylo poškození působením vody: 36,7 % uživatelů telefon spadl do toalety, 31,1 % uživatelů si telefon polila nápojem a 27,8 % uživatelů spadl do kuchyňského dřezu.
Ochrana tabletů
Podobně jako uživatelé chytrých telefonů mají značné obavy z poškození mobilního zařízení i majitelé tabletů. 33,7 % majitelů tabletů se obává, že jim obrazovka tabletu praskne. Za poslední rok však došlo k poškrábání obrazovky jen u 16,5 % majitelů a k prasknutí nebo roztříštění obrazovky u 12,4 % majitelů. Z aktuálních čísel je zřejmé, že majitelé tabletů mají na svá zařízení poměrně silnou vazbu a používají je až 10 hodin za týden, a to i přes nebezpečí poškození. Celkem 5,2 % uživatelů je ochotno pracovat se zařízeními, která mají popraskanou či roztříštěnou obrazovku, a 8,9 % uživatelů pracuje se zařízeními s poškrábanou obrazovkou. Pokud jde o proaktivní ochranu zařízení, uživatelé nejčastěji volí ochranné fólie.
„Mobilní zařízení jsou středobodem moderního života a jejich hodnota neustále narůstá,“ řekl Chris Ahern, prezident společnosti Zagg. „Ochranou svých zařízení lidé omezují rizika, že o ně přijdou nebo že ztratí svá data a fotky, a také chrání svou investici, aby mohli své zařízení později prodat nebo vyměnit na protiúčet.“