Téměř 40 % finančních institucí není schopno rozlišit útok od běžné aktivity

5. 1. 2017. (redaktor: František Doupal, zdroj: Kaspersky Lab)
Průzkum společností Kaspersky Lab a B2B International odhalil, že banky a platební společnosti jen s obtížemi odhalují finanční podvody. Více než třetina (38 %) institucí připouští, že je vzhledem ke komplexnímu technologickému prostředí stále složitější rozeznat podvodnou transakci od běžné.

Enormní nárůst elektronických plateb společně s technologickým rozvojem a měnícími se obchodními požadavky donutil v posledních letech mnohé společnosti zvýšit efektivitu svých procesů. V mnoha případech díky implementování e-flow systémů pro komunikaci s dodavateli a klienty. Elektronické platby všech forem se staly tak rozšířenými, že je pro podniky zcela nemyslitelné se jim jakkoliv vyhnout.

Tím, jak podniky své procesy čím dál více digitalizují, stane se pro ně kybernetická bezpečnost klíčovou oblastí. Platí totiž nepsané pravidlo – čím více online plateb, tím více online podvodů. Tento fakt potvrzuje i 50 % dotázaných organizací poskytujících finanční služby, které věří, že hrozba online finančních podvodů narůstá. Je proto důležité, aby finanční instituce udělaly vše pro to, aby před kyberzločinci ochránily své podnikání a zákazníky.

Průzkum odhalil, že 41 % dotázaných podniků zavedlo svá vlastní kyberbezpečnostní řešení, přičemž 45 % se spoléhá na řešení třetích stran – ve většině případů svých bank. Nicméně celých 46 % dotázaných společností zavedlo pouze částečné, či dokonce žádné řešení proti finančním podvodům. Z finančních institucí má specializované řešení proti finančním podvodům zavedeno pouze 57 % z nich.

Z těchto dat vyplývá, že téměř polovina organizací, pohybujících se v prostředí elektronických plateb, nepoužívá specializovaná bezpečnostní řešení. Neprofesionální řešení přitom statisticky vykazují vyšší procento chybovosti při odhalování podvodů, což je činí nespolehlivými. Používání nevhodných bezpečnostních systémů může rovněž vést k zablokování plateb. Zde je proto důležité si uvědomit, že chybovost platebních systémů může vést ke ztrátě zákazníků potažmo zisku. Proto by kyberbezpečnost měla být stěžejní oblastí pro všechny podniky. Podvody totiž nepředstavují jediný problém – tím je i chybné blokování nezávadných plateb ze strany finančních institucí. Jejich podíl by měl být co nejnižší, aby tak zákazníci mohli využívat služeb co nejvyšší kvality.

Štítky: 
Bezpečnost, Kaspersky

Podobné články

Zuzana Švecová (Cisco): Dívejte se na bezpečnost očima koncového zákazníka

19. 11. 2024. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: DCD Publishing)
Zuzana Švecová je od září novou generální ředitelkou české pobočky společnosti Cisco. V rozhovoru jsme probrali nejen její jedenáctileté působení ve firmě, ale i priority v nové roli či technologické novinky v portfoliu Cisco. Čtěte více

Patrick Müller (Sophos): Budoucnost je ve spravovaných službách

10. 10. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
S Patrickem Müllerem, senior channel manažerem společnosti Sophos, jsme hovořili o aktuálním dění v oblasti kybernetické bezpečnosti. V rozhovoru se můžete dočíst nejen o aktuálních trendech v segmentu cyber security, ale také o příležitostech, které vám v kombinaci s produkty a službami společnosti Sophos přináší. Čtěte více

Prodej bezpečnostních zařízení ve 2. čtvrtletí 2024 meziročně vzrostl

16. 9. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Celkové tržby z prodeje bezpečnostních zařízení ve druhém čtvrtletí roku 2024 meziročně vzrostly o 0,5 % na 4,2 miliardy dolarů, což představuje oproti druhému čtvrtletí roku 2023 nárůst o 20 milionů dolarů. V objemu prodej naopak meziročně klesl o 4,3 % na milion kusů. Čtěte více
Foto: Algotech

Tržby z prodeje bezpečnostních produktů vloni vzrostly o 15,6 %

8. 7. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Celosvětové tržby za bezpečnostní produkty dosáhly v roce 2023 celkem 106,8 miliardy dolarů, což představuje nárůst o 15,6 % oproti roku 2022. Růst tržeb byl výrazný – podle IDC zaznamenalo dvouciferný meziroční nárůst všech šest sledovaných kategorií. Růst by měl navíc pokračovat přinejmenším do roku 2028. Čtěte více