Rok 2016 podle Datartu: Jedničkou byly kuchyňské spotřebiče, skokanem nositelná elektronika

3. 1. 2017. (redaktor: František Doupal, zdroj: Datart)
V loňském roce zákazníci Datartu nejvíce kupovali malé a velké kuchyňské spotřebiče a produkty péče o tělo. O více než 100 % stoupl oproti předchozímu roku prodej nositelné elektroniky a zdvojnásobil se také počet prodaných dronů. Vánočním megahitem byly herní konzole. Zájem o chytré spotřebiče do domácnosti sice roste, ale v porovnání s jinými zeměmi mají Češi co dohánět.

Češi jsou, co se týče chytrých spotřebičů do domácnosti, zatím poměrně konzervativní. I proto výrobci řadu produktů pro český trh ani nedovážejí. Ve světě jsou již dostupné ledničky s obrovskými dotykovými panely, internetovým připojením a kamerami uvnitř, kdy se zákazník vzdáleně připojí například z obchodu ke své ledničce a zjistí, co má uvnitř. S těmito výdobytky techniky se u nás setkáte opravdu sporadicky. Češi sázejí na užitnou hodnotu a kvalitu,“ řekla tisková mluvčí Datartu Iva Pavlousková.

Výjimkou, jež potvrzuje v poptávce po chytrých spotřebičích pravidlo, jsou chytré televize a domácí multimediální systémy. Lidé se naučili na televizích přehrávat obsah z flashdisku, televizi propojují s mobilním telefonem kvůli prohlížení fotografií a využívají i jejich další chytré funkce.

Zájem rostl v roce 2016 nejvíce u těchto kategorií:
-       drony – nárůst prodejů oproti roku 2015 o 100 %;
-       nositelná elektronika - nárůst prodejů oproti roku 2015 o více než 100 %;
-       produkty související s virtuální realitou (brýle, hry, apod.);
-       produkty pro chytrou domácnost.

Pokles zájmů zaznamenal Datart hlavně u těchto kategorií:

-       tablety – prodeje se snížily o polovinu; ohrožují je zejména mobilní telefony s velkými displeji a lehké notebooky s dlouhou výdrží baterie a zařízení 2v1;
-       přehrávače optických disků (DVD, Blu-ray);
-       fotorámečky.

Výrazně se za poslední roky změnil také pohled na elektrickou energii a energetickou náročnost spotřebičů. Zákazníci se o energetickou spotřebu velice zajímají, a to nejen u žárovek, ale zejména u velkých spotřebičů, jako jsou ledničky, mrazáky, myčky, pračky. Energetická náročnost je pro ně jedním z nejdůležitějších parametrů při výběru.

Trendy pro příští rok

„V příštím roce očekáváme výrazný růst zájmu o produkty související  se zdravým životním stylem, od přípravy jídla přes produkty péče až po sledování stavu kondice. Po letošním útlumu věříme, že dojde také k růstu prodejů televizí, zejména ve spojitosti s novou digitalizací a vysíláním ve 4K rozlišení,“ uzavřela Iva Pavlousková.

Podobné články

Z Electro Worldu se od září stal DATART

5. 9. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Datart)
Od 1. září došlo v České republice k transformaci řetězce Electro World na DATART. Tato změna představuje strategický krok k vytvoření jednoho z nejkomplexnějších prodejců elektroniky a domácích spotřebičů na trhu. DATART nabídne zákazníkům ještě hustší síť moderních prodejen, díky které bude mít každý z nich prodejnu DATARTU v dostupnosti do 30 minut jízdy. Čtěte více

Netradiční platební metody táhnou

2. 9. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Datart)
Proměňující se nákupní chování Čechů se promítá i do obliby různých platebních metod. Podle statistik maloobchodního prodejce elektroniky DATART výrazně roste popularita možnosti odložení nebo rozložení platby. Před začátkem prázdnin – v květnu a červnu – dosahovaly meziměsíční nárůsty nákupů využívajících jednu z těchto plateb téměř 90 %, v červenci pak vzrostl jejich počet meziročně o 150 %. Čtěte více

Češi v létě za fotoaparáty a kamery utratí 300 milionů. Trendem jsou bezzrcadlovky

31. 7. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Datart)
V období letních dovolených stoupá podle společnosti DATART zájem Čechů o fotoaparáty, kamery a další přístroje určené pro zaznamenávání zážitků. Dříve populární zrcadlovky a klasické kompaktní fotoaparáty jsou na trhu rychle nahrazované bezzrcadlovými fotoaparáty a akčními kamerami. Čtěte více

Electro World se mění na DATART

23. 7. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Datart)
Po schválení spojení zlínské skupiny HP TRONIC (DATART) a NAY (Electro World) soutěžními úřady v České republice i na Slovensku začíná plánovaná integrace. Prodejny v České republice budou postupně sjednoceny pod značku DATART, na Slovensku pod značku NAY. Aktuálně probíhá komunikace změn směrem k zákazníkům. Čtěte více