PayPal v ČR rozšířil možnost vrácení zboží
Podle nejaktuálnějších údajů, kterými PayPal disponuje, plánují spotřebitelé letošní vánoční nákupy ve větším měřítku realizovat online. Očekává se, že globální objem plateb přesáhne 25 000 USD za sekundu. Vysoké náklady na poštovné v případě, že je třeba zakoupené zboží vrátit zpět, mnohé zákazníky při rozhodování od nakupování online odrazují. Podle zprávy společností PayPal a GfK o přeshraničním obchodu 34 % českých spotřebitelů považují možnost bezplatného vrácení zboží za hlavní faktor, který by zvýšil pravděpodobnost jejich nákupu online.
Společnost PayPal se proto rozhodla, že bude pokračovat v poskytování své služby Refunded Returns na místním trhu. Čeští zákazníci mohou fyzické produkty zakoupené online a zaplacené přes účet PayPal vrátit bez uvedení důvodu a získat zpět přímo na účet PayPal vynaložené náklady na vrácení zboží.
Statistiky společnosti PayPal ukazují, že nejčastějším důvodem pro vrácení zboží u zákazníků ze zemí střední Evropy, mezi které patří i Česká republika, jsou nesprávná velikost u oblečení a nesplněná očekávání u ostatního zboží. Nejčastěji vrací zákazníci z regionu oblečení a elektroniku.Co se týká místa, pak zákazníci ze střední a východní Evropy nejčastěji vrací nechtěné zboží do Spojeného království a Číny.
Zaregistrovaní uživatelé mohou požádat o vrácení nákladů na odeslání až 12 zásilek ročně ve výši až 820 Kč na každou zásilku. Podle analýzy nákupů uskutečněných přes PayPal by 820 Kč mělo pokrýt náklady na odeslání většiny fyzických produktů do libovolné části světa.
Úplné podmínky služby Refunded Returns najdete na webu společnosti PayPal.