Čeští IT dodavatelé se v hodnocení zákazníků meziročně mírně zlepšili

1. 12. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: Inside)
Hodnocení tuzemských dodavatelů IT služeb se meziročně mírně zlepšilo, zákazníci si stěžují zejména na nekorektní přístup dodavatelů k výběrovým řízením a fluktuaci či na nedostupnost zkušených odborníků.

Informační služba INSIDE publikovala výsledky každoročního průzkumu spokojenosti zákazníků s dodavateli IT řešení a služeb. V průzkumu hodnotili přední české dodavatele uživatelé (zejména CIO, IT ředitelé a ředitelé odpovědní za nákup, infrastrukturu, provoz a bezpečnost IT) z více než stovky největších tuzemských i nadnárodních firem a organizací státní správy. Z více než čtyř desítek ohodnocených dodavatelů získalo dostatečný počet hodnocení pro uveřejnění výsledků 15 společností (v této skupině byl průměrný počet hodnocení na dodavatele 25, do průzkumu se celkem zapojilo více než 100 respondentů). Zákazníci odpovídali, zda by na základě své zkušenosti daného dodavatele doporučili, a také dodavatele známkovali z pohledu odbornosti, iniciativnosti a plnění smluvních závazků.

Celkem 14 z 15 dodavatelů bylo hodnoceno i v minulém roce – meziročně se jejich průměrné skóre zlepšilo o 2,2 procentního bodu. Výrazně pozitivněji (zlepšení o víc než deset procentních bodů) letos uživatelé hodnotili společnosti Anect, Atos, Trask a Unicorn, tři z těchto společností (Anect, Trask a Unicorn) se zároveň zařadily mezi nejlépe hodnocené dodavatele.

Zákazníci měli také možnost formou komentářů uvést konkrétní pozitivní a negativní zkušenosti s dodavateli IT. „Nejčastěji zmiňovaným problémem je nekorektní přístup dodavatelů k výběrovým řízením – například nepravdivé údaje uvedené v nabídce, nebo neschopnost dodat dané řešení. Problémem je také vysoká fluktuace nebo nedostupnost kvalifikovaných pracovníků na straně dodavatelů,“ vysvětlil šéfredaktor INSIDE Lukáš Erben a dodal: „Zákazníci ale také v komentářích ocenili vstřícnost řady dodavatelů, zejména jejich flexibilitu, proaktivitu a schopnost pomoci ve složitých či kritických situacích.“

Podrobnější výsledky průzkumu spokojenosti včetně slovního hodnocení silnějších a slabších stránek jednotlivých dodavatelů zákazníky publikovala Informační služba Inside ve čtvrtletním sborníku Inside Report 3Q 2016. Detailní výstupy průzkumu budou zveřejněny také na workshopech plánovaných na první čtvrtletí roku 2017.

Štítky: 

Podobné články

Geetoo Holding přebírá společnost Data Force

25. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Geetoo Holding)
Technologická skupina Geetoo Holding investující do IT, dosáhla dohody se zakladateli společnosti Data Force, významného poskytovatele služeb v oblasti ukládání, zálohování, archivace a virtualizace dat, ale také IT správy, automatizace, monitoringu a kontejnerizace. Čtěte více

Značka TrueCam končí, přechází pod LAMAX

22. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: LAMAX)
Oblíbené autokamery TrueCam přechází pod značku LAMAX. Ta bude dál pokračovat v jejich vývoji, kdy zúročí své bohaté zkušenosti s výrobou spotřební elektroniky. Čtěte více

Nový Red Hat OpenShift AI zvyšuje škálovatelnost a přizpůsobivost umělé inteligence

21. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Red Hat)
Nejnovější verze platformy Red Hat OpenShift AI pro umělou inteligenci a strojové učení umožňuje podnikům ve velkém rozsahu vytvářet a poskytovat aplikace s podporou AI v hybridním cloudu. Platforma Red Hat OpenShift AI 2.15 je navržena tak, aby poskytovala větší flexibilitu i možnosti ladění a sledování, což pomáhá urychlit inovace a zajistit provozní konzistenci AI/ML. Čtěte více

QNAP přislíbil dlouhodobou podporu operačních systémů QTS 5.2 a QuTS hero h5.2

20. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: QNAP)
Společnost QNAP potvrdila svůj závazek v oblasti spolehlivosti produktů a spokojenosti zákazníků a oznámila dlouhodobou podporu (Long-Term Support, LTS) pro své operační systémy QTS 5.2 a QuTS hero h5.2. Čtěte více