V zavádění biometrických plateb nejvíce důvěřujeme bankám
Na otázku, jakému poskytovateli služeb biometrické autentifikace by spotřebitelé věřili při ověřování identity, nejvíce lidí odpovědělo, že důvěřuje bankám (84 %) a platebním sítím (78 %), následně globálním online brandům (59 %) a výrobcům smartphonů (59 %). Důvěra spotřebitelů v biometrii se za poslední dva roky významně zvýšila. Od roku 2014, kdy byla studie Visa o biometrii poprvé provedena, stoupla z tehdejších 65 % skoro o pětinu.
Více než dvě třetiny spotřebitelů (68 %) chtějí používat biometrii jako formu ověření plateb a jejich narůstající informovanost dále zvyšuje i komfort při využívání těchto plateb. Rostoucí možnosti využívání otisku prstů v oblasti ověřování mobilních plateb ukazují benefity biometrické autentifikace v reálu. I proto 80 % respondentů uvedlo, že je pro ně v biometrii nejpohodlnější formou právě otisk prstů. Ten je zároveň vnímán jako nejbezpečnější (81 %) způsob ověřování plateb, s náskokem před ostatními metodami biometrického ověření jako je sken duhovky (76 %) či vzorek DNA (74 %).
„Pro banky je tato platební revoluce obrovskou příležitostí a významné kroky v zavádění biometrických technologií od rozpoznávání hlasu až po behaviorální biometrii už dnes dělají jak menší banky, tak i největší bankovní domy. Důvěra klientů v tento způsob ověřování plateb i skladování jejich biometrických údajů dává bankám možnost nabídnout služby, které spotřebitelé chtějí, což přináší výhody jim i bankám samotným,“ uvedl Marcel Gajdoš, country manager Visa pro Česko a Slovensko.
„Visa v tuto chvíli podporuje ve vývoji nově vznikajících forem autentifikace již řadu institucí. V naší roli zprostředkovatele plateb s prioritním zaměřením na nejnovější technologická řešení budeme i nadále pokračovat a spolupracovat na nich s našimi bankovními partnery, abychom tak zajistili, že nově vznikající způsoby ověřování plateb budou vždy bezpečné, pohodlné a diskrétní,” doplnil Gajdoš.