Češi na cestách riskují připojením k nezabezpečené Wi-Fi

14. 7. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: Kaspersky Lab)
Češi se často během cestování připojují k nezabezpečeným Wi-Fi sítím. Riskují tak zneužití svých osobních dat. Mnoho cestovatelů se chce vyhnout roamingovým sazbám, a tak dávají přednost Wi-Fi připojení. Tím však svá zařízení vystavují jistým rizikům.

Už při cestě z letiště je téměř třetina (29 %) dotázaných českých uživatelů online, 76 % z nich chce dát své rodině a blízkým vědět, že dorazili v pořádku. Téměř polovina (46 %) respondentů z Česka se připojuje hlavně proto, aby si mohla stáhnout informace potřebné k cestování. Dalšími důvody pro připojení k internetu jsou u téměř čtvrtiny (23 %) práce, ve 20 % případů využití sociálních sítí. Jeden ze tří (32 %) dotázaných přiznává, že se k internetu připojuje vždy hned, jak je to možné.

Lidé jsou zvyklí být neustále online. Při cestování proto většinou nevěnují pozornost tomu, kde a jak se připojují nebo kdo je může „sledovat“. Sedm z deseti (74 %) Čechů z průzkumu se připojuje k nezabezpečeným Wi-Fi sítím, které jsou volně dostupné na veřejných místech jako letištní terminály, hotely, kavárny nebo restaurace. Jsou na tom jen o poznání lépe, než je celosvětový průměr (82 %).

Nedostatek pozornosti, kterou uživatelé věnují zabezpečení během cestování, nahrává kybernetickým zločincům. Jejich obětí se stal téměř každý pátý (18 %) dotázaný český cestovatel. Pro srovnání – obětí klasického zločinu se stalo procento Čechů na cestách.

I přesto, že se digitální návyky cestovatelů mění, stále hrozí nebezpečí, že kvůli připojení k veřejným nezabezpečeným sítím budou zneužita jejich osobní data. Přibližně polovina dotázaných Čechů uvedla, že přes Wi-Fi připojení v zahraničí používá internetové bankovnictví (47 %) a nakupuje na internetu (33 %).

„Hodně cestuji. Můj pracovní rozvrh se skládá ze schůzek, konferencí a vyjednávání po celém světě. Je pro mě běžné, že absolvuji přes sto letů za rok. Při cestování používám k připojení na internet různé veřejné Wi-Fi sítě. První věc, kterou udělám po připojení k síti, je připojení VPN (v mém případě Kaspersky Lab VPN). To je opatření, které bych doporučil úplně všem. Důležité je také pravidelně aktualizovat software a na internetu nikomu nedůvěřovat,“ řekl Eugene Kaspersky, šéf Kaspersky Lab.

Štítky: 
Bezpečnost, Wi-Fi, Sítě, Kaspersky

Podobné články

Boris Hlinka (Synology): Partneři oceňují náš provázaný ekosystém

27. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
S Borisem Hlinkou, produktovým manažerem společnosti Synology pro Českou republiku a Slovensko, jsme hovořili nejen o novinkách v portfoliu tohoto výrobce. Kromě samotných produktů jsme se zaměřili také na důležitost komplexního ekosystému, rostoucí roli modelu SaaS, význam doplňkových služeb nebo dnes všudypřítomnou umělou inteligenci. Čtěte více

Zuzana Švecová (Cisco): Dívejte se na bezpečnost očima koncového zákazníka

19. 11. 2024. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: DCD Publishing)
Zuzana Švecová je od září novou generální ředitelkou české pobočky společnosti Cisco. V rozhovoru jsme probrali nejen její jedenáctileté působení ve firmě, ale i priority v nové roli či technologické novinky v portfoliu Cisco. Čtěte více

Patrick Müller (Sophos): Budoucnost je ve spravovaných službách

10. 10. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
S Patrickem Müllerem, senior channel manažerem společnosti Sophos, jsme hovořili o aktuálním dění v oblasti kybernetické bezpečnosti. V rozhovoru se můžete dočíst nejen o aktuálních trendech v segmentu cyber security, ale také o příležitostech, které vám v kombinaci s produkty a službami společnosti Sophos přináší. Čtěte více

Prodej bezpečnostních zařízení ve 2. čtvrtletí 2024 meziročně vzrostl

16. 9. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Celkové tržby z prodeje bezpečnostních zařízení ve druhém čtvrtletí roku 2024 meziročně vzrostly o 0,5 % na 4,2 miliardy dolarů, což představuje oproti druhému čtvrtletí roku 2023 nárůst o 20 milionů dolarů. V objemu prodej naopak meziročně klesl o 4,3 % na milion kusů. Čtěte více