Třetina českých mikropodniků nemá internetové stránky
Jako hlavní důvod absence vlastní webové prezentace 36,6 % tuzemských firem uvedlo vysoké provozní náklady.
Průzkum VSHosting se soustředil i na podstatu využití současných či vznikajících webových prezentací. České firmy provozují své stránky zejména jako prodejní kanál ve formě internetového obchodu. Rozhraní internetových stránek formou e-shopu, případně možnosti objednávek či komunikace prostřednictvím kontaktních formulářů apod., využívá 41,4 % společností. Pouze jako marketingový kanál, tedy jako zdroj informací o firmě a poskytovaných službách či produktech, využívá webovky 33,3 % respondentů. Ve zbylých 25,7 % případů slouží dotázaným firemní internetové stránky k oběma účelům.
Na další zajímavé zjištění poukázal průzkum ohledně aktualizace webových stránek u firem, které nějaké mají. Bezmála polovina (48,4 %) těchto firem v ČR se chystá v roce 2016 provést alespoň malé změny na svých internetových prezentacích. Každá pátá firma (19,4 %) plánuje kompletní upgrade, jedna čtvrtina (26,3 %) českých společností pak nechystá provádět žádné změny.
Zjištění vyplynulo z průzkumu společnost VSHosting, který se zabýval internetovou prezentací a hostováním firemních dat.