Popularita mobilních komunikačních aplikací rychle roste
Více jak 30 % času stráveného s chytrým telefonem tvoří nějaká forma komunikace – hlasová komunikace, okamžité zprávy, internetové hlasové služby jako například Skype, emaily či sociální sítě.
Z pohledu datové služby vykazují komunikační aplikace vyšší závislost na využívání mobilního širokopásmového připojení, protože jsou v nepřetržitém „zapnutém“ režimu. „Zjistili jsme, že 40–50 % datové spotřeby komunikačních aplikací využívá mobilní datové připojení, ale například u videa toto číslo dosahuje pouze 20 %,“ řekla Swetleena Swain z Ericsson ConsumberLab.
Zpráva také poukazuje na to, že kulturní a jazykové dispozice mají vliv nejen na způsob komunikace, ale i na způsob osvojování komunikačních aplikací. Uživatelé smartphonů ve Velké Británii a USA více telefonují, zatímco Japonci a Jihokorejci preferují textové zprávy a používají místní komunikační aplikace.
Zájem roste i o vizuální aplikace jako Pinterest či Instagram, které v posledním roce zaznamenaly výrazný nárůst. Rostoucí popularita Snapchatu také dokazuje, že zejména mladší uživatelé preferují vizuální „appky“ s širšími možnostmi v oblasti ochrany soukromí. Studie zaznamenala pokles ve využívání Facebooku mezi mladšími spotřebiteli, kteří nechtějí, aby jejich rodiče viděli obsah, který sdílejí.