Češi preferují herní PC před konzolemi a za hry se učí platit

25. 8. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: Intel)
Téměř sedm z deseti českých hráčů dává přednost PC před herní konzolí. Dalším trendem, který odhalil průzkum společnosti Intel a herního portálu Grunex, je narůstající počet skalních příznivců online hraní. Vzrůstá také obliba nákupu her po internetu.

Klasický stolní počítač představuje pro 68,5 % českých hráčů jasnou jedničku mezi preferovanými herními zařízeními. Až s velkým odstupem jsou se 17,6 % konzole těsně následované notebooky, na kterých hraje 13,1 % respondentů. Chytré telefony a tablety jako herní platforma dohromady získaly méně než procento.

„Osobní počítače v oblasti gamingu s přehledem potvrdily svou vedoucí pozici a vše nasvědčuje tomu, že zde rozhodně mají i budoucnost. Svým majitelům přinášejí nejen nejlepší herní zážitek, ale také široké možnosti dalšího využití,“ uvedl Pavel Svoboda ze společnosti Intel.

Češi se online cítí jako doma

S rozšiřováním dostupnosti rychlého internetu vzrůstá také obliba online hraní. Dokazuje to fakt, že k němu má pozitivní vztah přes 80 % českých hráčů. Zde nabízí počítač proti některým platformám výhodu, protože samotný online multiplayer je zdarma, poplatky za přístup se platí jen u některých her. Popularitu hraní po internetu dokládá i čas strávený v herním online světě. Více než třetina (35,7 %) respondentů tráví online přibližně polovinu svého herního času. Další přibližně čtvrtina (24,6 %) online hry preferuje a 21,3 % dokonce hraje po internetu téměř výhradně. Naopak příležitostně se k této činnosti dostane jen 14,9 % účastníků průzkumu a pouze malý zlomek (3,5 %) se této formě gamingu nevěnuje vůbec. „Popularita hraní po internetu je mezi českými hráči v posledních letech značná a stále roste. Na portálu Grunex.com pořádáme měsíčně mnoho online turnajů v různých hrách, kterých se dohromady účastní tisíce hráčů,“ řekl Martin Liberský z portálu Grunex.

Čeští hráči si také zvykají hry kupovat a více než tři čtvrtiny z nich se k tomu nebojí využívat internetový prodej. Slevy, které online distribuce nabízejí, využívá 41,7 % respondentů, necelá čtvrtina (23,1 %) dotázaných hráčů pak využívá online distribuce k získání hry v předprodeji nebo s menší slevou co nejdříve po uvedení. Sleva je naopak nepodstatná pouze pro necelých 12 % dotázaných. Zbytek respondentů (23,3 %) dává přednost tradičním „krabicovým“ verzím her, přičemž sleva je důležitá pro necelou polovinu z této skupiny.

Zmíněné slevy bývají, zejména u PC titulů, kde jsou navíc i základní ceny často nižší než u ostatních platforem, pravidelně nabízeny všemi hlavními online distribučními systémy. Mohou dosáhnout desítek procent dokonce i v případě známých a atraktivních her. Velmi populární jsou sezónní „výprodeje“, kdy se každý den dostávají do cenové akce i desítky titulů. Další možností, jak velmi výhodně pořídit zejména hry pro PC nebo mobilní platformy, jsou balíčky na „pay what you want“ (zaplaťte, kolik chcete) principu.

„Legální online nákup her přes různé internetové služby je mezi hráči s postupem času čím dál tím populárnější. Mnoho hráčů preferuje také relativně nový free2play model, díky kterému si zdarma a legálně mohou stáhnout plnou verzi hry a platí pouze tzv. mikrotransakce v průběhu online hraní. Ovšem pouze pokud chtějí. Hráč má tedy k dispozici plnou hru a platí pouze v případě, kdy si chce pořídit například lepší vybavení na svůj tank nebo si koupit nový oblek pro oblíbeného hrdinu,“ řekl Martin Liberský.

Už při relativně nízkém počtu zakoupených her se tak úspora může pohybovat v tisících korun. Do pěti nových her ročně si pořídí 48,5 % dotázaných a po až deseti titulech sáhne 26,6 % českých hráčů. Více než desítku ročně si jich pořídí více než desítku 20,5 % a pouhé 4,4 % oslovených si pravidelně hry nekupuje.

Detailní grafika je důležitá pro tři čtvrtiny hráčů

Pro téměř tři čtvrtiny účastníků průzkumu je důležitá úroveň nastavení grafických detailů. Právě v tomto ohledu představuje PC platforma špičku a nabízí obvykle i široké možnosti, jak grafické nastavení vyladit do optimálního poměru kvality a plynulosti. Nejvyšší možné nastavení bez ohledu na cenu potřebného zařízení preferuje 12,4 % dotázaných, 8,2 % je pak maximálním detailům ochotno částečně obětovat plynulost hry. Více než polovina (52,9 %) oslovených hráčů vnímá grafické detaily jako důležité, ale nebrání se kompromisům. Zbylých 26,5 % preferuje plynulý chod a vizuální stránku hry považuje za nedůležitou.

Údaje pocházejí z průzkumu společnosti Intel, která se ve spolupráci s herním portálem Grunex rozhodla prozkoumat preference současné generace hráčů počítačových her. V průzkumu odpovídalo 7 335 respondentů.

Štítky: 
Hry, Gaming, Intel

Podobné články

Trh s herními počítači a monitory se ve 2. čtvrtletí 2024 zotavil

9. 10. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Prodej herních počítačů zaznamenal podle IDC ve druhém čtvrtletí 2024 mírné meziroční oživení o 2,4 %. Dodalo se přibližně 10,6 milionu kusů zařízení. Robustní růst si ve sledovaném období udržel také segment herních monitorů dodávky dosáhly téměř 6,5 milionu kusů a meziročně vzrostly o 35 %. Čtěte více
Hasan Koçyiğit, viceprezident pro obchod a marketing ve společnosti ViewSonic

Hasan Koçyiğit (ViewSonic): Stavíme na vztazích s partnery i zákazníky

13. 9. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing a ViewSonic)
Hasan Koçyiğit, viceprezident pro obchod a marketing ve společnosti ViewSonic, se s námi v rozhovoru podělil o nejnovější informace související s děním v této firmě zaměřené na zobrazovací technologie. Kromě produktových novinek se můžete seznámit také s aktuální kondicí společnosti nebo o plánu stát se dodavatelem komplexních řešení a ekosystémů. Čtěte více

ViewSonic se dlouhodobě zaměřuje na inovace

24. 7. 2024. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: DCD Publishing)
Josef Švejda ze společnosti ViewSonic se v rozhovoru zaměřil na klíčové trendy ve spotřebitelském segmentu, jako je autonomní fungování zařízení a integrace Wi-Fi a Bluetooth konektivity. Představil také nejzajímavější produktové novinky značky a vysvětlil, proč jsou produkty ViewSonic atraktivní volbou pro resellery. Čtěte více

AOC: monitor AGON PRO AG276FK

30. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: AOC)
Značka AGON by AOC rozšířila své portfolio o 27" herní Full HD monitor AGON PRO AG276FK s panelem typu Fast IPS s obnovovací frekvencí 520 Hz. Nejnovější přírůstek do rodiny monitorů AGON PRO doplňuje esportovní modely AG246FK (540 Hz) a AG256FS (390 Hz). Čtěte více