Většina firem v Česku není připravena na evropskou regulaci ochrany osobních údajů

6. 7. 2015. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: Safetica)
Přibližně polovina respondentů výzkumu Safetica o společné evropské regulaci ochrany osobních dat uvedla, že tato iniciativa Evropské unie je prospěšná pro ochranu soukromí občanů EU. Na její podobě se v červnu 2015 dohodli ministři spravedlnosti členských států EU. Podle průzkumu se však české firmy zatím příliš o společnou evropskou regulaci ochrany osobních údajů nezajímaly.

Řada firem navíc půjde regulaci již během dvouletého přechodného období naproti. Pro firmy jde o ideální příležitost, jak vylepšit zabezpečení proti úniku dat na úroveň požadovanou EU, které dle výzkumu Safetica dosud schází 58 % firem.

Až 60 % českých firem z výzkumu Safetica zatím však nemá dostatek konkrétních informací o společné evropské regulaci ochrany osobních údajů. Valná většina z nich přitom osobní údaje, například data svých zaměstnanců, zpracovává. Až 69 % firem neví o chystaném opatření najmout inspektora ochrany osobních údajů ve firmách nad 250 zaměstnanců. O možnostech podání stížností u národního regulátora pak neví shodných 69 % respondentů výzkumu Safetica. Tyto stížnosti mohou být podány proti prohřeškům při zpracování osobních údajů, a to i když jsou zpracovány kdekoliv jinde v EU.

K nové regulaci EU přistupuje zejména proto, že stará úprava pochází ještě z roku 1995. „V roce 1995 ztratit například osobní údaje zákazníků znamenalo předat někomu fyzicky třeba i několikakilovou složku papírů. V dnešní době jde o jeden klik myší, který můžete udělat úmyslně nebo také nedopatřením,“ připomenul Jakub Mahdal, ředitel společnosti Safetica.

Dvouleté přechodné období do plné platnosti těchto opatření ovšem podle 66 % dotázaných není postačující pro update softwarových a jiných mechanismů pro ochranu dat ve firmách. „Je pravda, že české firmy v softwarových nástrojích pro prevenci úniku dat pokulhávají. Nicméně je dobré podívat se na to, jak citlivě spotřebitelé vnímají nakládání s jejich daty uvnitř firem. Téma ochrany digitálních dat je tedy mnohem víc než právní otázka. Jde především o posílení konkurenceschopnosti firmy v tržním prostředí,“ dodal Jakub Mahdal.

Štítky: 
Průzkumy, Safetica Technologies

Podobné články

Celosvětové výdaje na IT letos vzrostou o 9,8 %

22. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Gartner)
Podle nejnovější prognózy společnosti Gartner by celosvětové výdaje na IT měly v roce 2025 dosáhnout 5,61 bilionu dolarů, což představuje meziroční nárůst o 9,8 %. CIO se budou letos muset vypořádat například s navyšováním výdajů na opakované (pravidelné) výdaje. Čtěte více

Celosvětový prodej chytrých telefonů v roce 2024 vzrostl o 6,4 %

20. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Podle údajů společnosti IDC se celosvětové dodávky chytrých telefonů ve čtvrtém čtvrtletí roku 2024 meziročně zvýšily o 2,4 % na 331,7 milionu kusů. Šlo o šesté po sobě jdoucí čtvrtletí růstu. Za celý rok pak trh vzrostl o 6,4% na 1,24 miliardy dodávek. Po dvou letech poklesu se tak trh dočkal konečně oživení. Očekává se, že trh bude růst i v roce 2025, i když pomalejším tempem. Čtěte více

Prodej počítačů vykázal za loňský rok mírný nárůst. Výhled na rok 2025 zůstává nejistý

14. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Dodávky osobních počítačů ve čtvrtém čtvrtletí roku 2024 podle IDC vzrostly oproti předchozímu roku o 1,8 %. Celkem se tak v tomto kvartálu celosvětově prodalo 68,9 milionu zařízení. Za celý rok 2024 pak výrobci dodali 262,7 milionu osobních počítačů, což představuje jednoprocentní meziroční přírůstek. Situace na trhu bude v roce 2025 podle prognózy IDC pro výrobce i nadále komplikovaná. Čtěte více

Nositelná elektronika bude růst a měnit formy

2. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Podle nejnovějších údajů společnosti IDC vzrostou celosvětové dodávky nositelných zařízení do konce roku 2024 o 6,1 % a dosáhnou 538 milionů kusů. Očekává se však, že růst se v roce 2025 zpomalí na 3,9 %, protože velké trhy, jako jsou USA a Indie, spolu se zařízeními, jako jsou chytré hodinky a sluchátka, se blíží do své ideální podoby a také do stádia nasycení trhu. Čtěte více