31 % firem napadených ransomwarem by muselo zaplatit

30. 6. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: Eset)
Pro 84 % firem by podle průzkumu společnosti Eset bylo zničující, kdyby se do jejich systémů dostal vyděračský šifrovací malware. Celých 31 % firem by dokonce nemělo jinou možnost než zaplatit výpalné.

Víc než třetina firem má vlastní zkušenosti se zašifrovanými daty a následným požadavkem na výpalné, nebo jejich manažeři bezprostředně znají firmu, která takové zkušenosti má. Ukázal to průzkum společnosti Eset mezi účastníky Infosecurity Europe, největší evropské konference pro bezpečnostní manažery a IT experty v oblasti informační bezpečnosti. Konference se konala v červnu 2015 a dotazník Eset vyplnilo 200 respondentů.

“Ukazuje se, že vyděračský malware je v praxi až překvapivě rozšířený,” okomentoval Mark James, bezpečnostní specialista společnosti Eset.

Expanze vyděračského malwaru (takzvaného ransomwaru) je v souladu se závěry panelu expertů na prestižní konferenci právnické fakulty americké Georgetown University “Cybercrime 2020: The Future of Online Crime and Investigations”, která se konala v prosinci 2014. Podle tohoto panelu představuje ransomware budoucnost online kriminality.

Respondenti průzkumu Eset považují vyděračský malware za reálné nebezpečí - 84 % jich souhlasilo s tezí, že jejich firma by případným úspěšným útokem ransomwaru utrpěla „vážné škody“, 31 procent respondentů se dokonce přihlásilo ke konstatování, že „zaplatit výpalné by byla jediná možnost, jak nepřijít o zašifrovaná data“.

„Ransomware je jedním z nejnebezpečnějších typů malwaru, protože má velký destruktivní potenciál. Průzkum Eset ukázal, že experti na IT bezpečnost často nejsou na tento typ hrozby připraveni. Podíl těch, kdo by byli ochotni platit výpalné, je znepokojivě vysoký. Znamená totiž, že je vysoký podíl firem, které nevěří, že jejich data jsou dobře zálohovaná a dostupná pro obnovu,“ řekl Mark James.

Obranou proti vyděračskému šifrovacímu malwaru je jednak prevence samotného útoku, tedy obezřetnost uživatelů a používání kvalitního bezpečnostního řešení, a také prevence následků případné úspěšné infiltrace systémů. Ta spočívá v implementaci řešení pro zálohování a obnovu. „Důležité je, aby firma průběžně testovala svou schopnost data skutečně obnovit. To je totiž důležité i z mnoha dalších důvodů, než jen kvůli odolnosti vůči vyděračům,“ doplnil Mark James.

Štítky: 

Podobné články

Boris Hlinka (Synology): Partneři oceňují náš provázaný ekosystém

27. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
S Borisem Hlinkou, produktovým manažerem společnosti Synology pro Českou republiku a Slovensko, jsme hovořili nejen o novinkách v portfoliu tohoto výrobce. Kromě samotných produktů jsme se zaměřili také na důležitost komplexního ekosystému, rostoucí roli modelu SaaS, význam doplňkových služeb nebo dnes všudypřítomnou umělou inteligenci. Čtěte více

Zuzana Švecová (Cisco): Dívejte se na bezpečnost očima koncového zákazníka

19. 11. 2024. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: DCD Publishing)
Zuzana Švecová je od září novou generální ředitelkou české pobočky společnosti Cisco. V rozhovoru jsme probrali nejen její jedenáctileté působení ve firmě, ale i priority v nové roli či technologické novinky v portfoliu Cisco. Čtěte více

Patrick Müller (Sophos): Budoucnost je ve spravovaných službách

10. 10. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
S Patrickem Müllerem, senior channel manažerem společnosti Sophos, jsme hovořili o aktuálním dění v oblasti kybernetické bezpečnosti. V rozhovoru se můžete dočíst nejen o aktuálních trendech v segmentu cyber security, ale také o příležitostech, které vám v kombinaci s produkty a službami společnosti Sophos přináší. Čtěte více

Prodej bezpečnostních zařízení ve 2. čtvrtletí 2024 meziročně vzrostl

16. 9. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Celkové tržby z prodeje bezpečnostních zařízení ve druhém čtvrtletí roku 2024 meziročně vzrostly o 0,5 % na 4,2 miliardy dolarů, což představuje oproti druhému čtvrtletí roku 2023 nárůst o 20 milionů dolarů. V objemu prodej naopak meziročně klesl o 4,3 % na milion kusů. Čtěte více