Na úspěchu Apple Watch závisí další směřování nositelné elektroniky
Ze vstupu společnosti Apple na tento trh budou profitovat i ostatní výrobci, protože právě Apple dokáže k tomuto trhu přitáhnout pozornost velkého množství zákazníků a vysvětlil jim přínos těchto zařízení.
Ostatním výrobcům při taktice společnosti Apple, která sází na vyšší cenu a spolupráci s přístroji své vlastní značky, přitom zbyde obrovský tržní prostor. Ostatní výrobci budou mít možnost oslovit více než dvě miliardy majitelů přístrojů se systémem Android a také majitele přístrojů Apple, kteří do hodinek nebudou ochotni investovat tak vysoké částky, jaké by museli vynaložit na výrobky firmy Apple.
Podle prognózy IHS se jen v letošním roce prodá na 19 milionů Apple Watch, kterým by tak měl patřit 56% tržní podíl. Postupně však bude pravděpodobně tržní podíl Applu v tomto segmentu klesat v roce 2020 by se měl pohybovat kolem 40 %.
Chytrých hodinek založených na platformě Android Were by se mělo v následujících letech prodat téměř sto milionů.
Pro úspěch chytrých hodinek bude klíčová rovněž dostupnost aplikací. Zde budou mít výhodu platformy od Googlu a Apple, zatímco proprietární „hodinkové“ systémy, jako jsou Tizen či Pebble budou mít z dlouhodobého hlediska problémy získat pozornost většího počtu vývojářů.