Česká pošta zavedla zasílání papírové pošty z počítače

28. 4. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: ČP Cloud)
Společnosti ČP Cloud a Česká pošta spustily službu, která umožňuje odesílat papírové dopisy z počítače podobně jako e-mail. Na rozdíl od některých podobných služeb vede zabezpečený archiv a evidenci dopisů a adresáře, a v případě potřeby prokáže obsah odeslaných zásilek.

„Ačkoliv v zahraničí například na Slovensku, v Německu či Nizozemí jsou podobné služby běžné a provozují je jak přímo poštovní instituce, tak specializované firmy, v Česku jednoduchá aplikace podobného rozsahu a bezpečnosti stále chyběla,“ objasnil Daniel Bartek, generální ředitel ČP Cloud, a dodal: „ČP Cloud je vlastně technologické vylepšení současných služeb České pošty, které zcela zautomatizovalo proces spojený s přípravou a správou dopisů. Kromě odesílání pošty přes uživatelsky příznivé prostředí nabízí místo pro bezpečné ukládání dokumentů, přehled odeslaných a doručených dopisů a také správu kontaktních informací. Neboli celou poštovní agendu na jeden klik.“

Dopis lze napsat prostřednictvím on-line aplikace nebo jej nahrát v PDF. Vybrat je možné také formát tisku, typ dopisu (obyčejný, doporučený atd.) i způsob platby (kartou nebo převodem). O vše ostatní se postará ČP Cloud – dopis archivuje a data předá České poště, která dopis vytiskne, zkompletuje, zabalí do obálky, nadepíše adresy, doručí adresátovi a sleduje jeho doručení.

 

Přehled tarifů
TarifDopisPodnikatelProfiFirma
Počet dopisů měsíčnědo 1011–100101–500více než 500
Roční paušálzdarma499 Kč3 999 Kč19 999 Kč
Obyčejný dopis19,90 Kč16,90 Kč13,90 Kč11,41 Kč

„Náklady na firemní poštu jsou jedny z mála, které jsou ve společnostech často podceňovány a ve kterých je ohromný potenciál firemních úspor,“ upozornil Daniel Bartek. „Přitom si spočítejte, kolik firmu stojí ročně čas strávený tiskem, obálkováním, chozením na poštu a vedením evidence.“ Úspory, které nabízí aplikace ČP Cloud si lze orientačně spočítat na adrese www.cpcloud.cz/uspory.

ČP Cloud nabízí několik režimů pro malé i velké firmy a veřejnost. Registrace je zdarma, platí se za odeslané dopisy. V případě, že firma odesílá více než 10 dopisů měsíčně, vyplatí se jí zvolit některý z paušálů, které snižují cenu za odeslaný dopis až na 11,41 Kč bez DPH včetně všech služeb od poštovného, materiálu (papíry, obálky), barevného tisku (až 80 stran) až po archiv.

Držitelé zákaznické karty České pošty získají po registraci na www.cpcloud.cz novou kartu ČP Cloud, se kterou budou mít zachovány stávající výhody a navíc získají slevu v hodnotě jedné koruny na poštovném při odesílaní všech typů dopisů.

Bezpečnost aplikace a poštovní tajemství jsou zaručeny pokročilým šifrováním, smluvně i výběrem důvěryhodných partnerů. Podobně jako e-mailové služby jsou systémy provozovány na vzdálených serverech, které jsou v případě ČP Cloudu spravovány Českými Radiokomunikacemi. „Navíc dopisy tisknou a vkládají do obálek stroje. Je to bezpečnější, než když dopisy zpracovává člověk,“ dodal Daniel Bartek.

Podobné články

E-commerce v roce 2025: Trendy, které rozhodnou o úspěchu

30. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Brilo)
E-commerce vstupuje do nové éry, která redefinuje způsob, jakým lidé nakupují a firmy prodávají. Rok 2025 se ponese ve znamení inovací, personalizace a technologických pokroků. Pro české obchodníky to znamená nejen příležitosti, ale i výzvy. Čtěte více

Trendy v e-commerce: AI, rozvoj online to offline řešení, online tržiště a důraz na loajalitu

16. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Twisto)
Rok 2025 přinese do světa e-commerce změny poháněné technologiemi, které zásadně promění zážitek z nakupování. Mezi největší trendy a vlivy, kterým budou obchodníci čelit, patří podle společnosti Twisto například personalizace za pomoci AI, stírání hranic mezi online a offline světem, rozšiřování odložených plateb, rozvoj Open Bankingu, nebo zvyšování podílů online tržišť. Čtěte více

eCommerce Insider: Česká e-commerce loni vzrostla o pět procent. Co ji čeká letos?

13. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK a Heureka)
Česká e-commerce zakončila rok 2024 s celkovým obratem 194 miliard korun, což znamená nárůst o pět procent oproti předešlému roku. Celkové roční skóre vylepšil tradičně nejsilnější poslední kvartál. Nejvýraznějšího růstu se vloni dočkaly kategorie spojené s udržitelností a volnočasovými aktivitami. Čtěte více

Češi utráceli. Tuzemská e-commerce v roce 2024 opět rostla

10. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Česká e-commerce má za sebou úspěšný rok 2024. V porovnání s tím předchozím vyrostly obraty o pět procent a e-shopy tak mohou být spokojené. Podle odhadů Asociace pro elektronickou komerci (APEK) lze očekávat obdobný pozitivní vývoj také letos. Čtěte více