Čeští pacienti si zvykají na online komunikaci s lékaři
CGM Life eServices, kterými CGM vstoupila do segmentu pacientských služeb, umožňují pacientům online objednání, konzultace, zasílání výsledků vyšetření nebo vystavení receptu. Čeští pacienti nejčastěji využívají možnost online objednání se k lékaři na určitou hodinu. Lékař i pacient vidí obsazenost jednotlivých termínů a mohou uzpůsobovat své časové možnosti nebo rozvrhovat práci. Současně ale roste i obliba a využívání elektronického objednání receptu nebo online konzultací s lékařem.
Mezi zeměmi, kde toto řešení používají, je Česká republika v rychlosti nárůstu zapojení lékařů na druhém místě hned za Německem.
„Ukazuje se, že pacienti mají zájem na větším zapojení do léčebného procesu, a pokud tu možnost dostanou, určitě ji využijí,“ řekl Vladimír Přikryl, generální ředitel CompuGroup Medical ČR.
Podle společnosti CGM jde o trend. Za situace, kdy se zdravotnictví otevírá novým technologiím a způsobům komunikace, je pro české pacienty elektronická komunikace stále oblíbenější a běžnější typ kontaktu s lékařem.
Data o využívání CGM Life eServices také ukazují, že největší zájem o službu projevili lékaři těch odborností, které charakterizuje kontinuální vztah s pacienty, především tedy gynekologové, praktičtí lékaři, dětští lékaři a stomatologové.
„Služba je jednoduchá a přitom variabilní. Dá se přizpůsobit tak, aby vyhovovala požadavkům konkrétního zdravotnického zařízení. Své uplatnění najde i tam, kde lékaře pacient navštěvuje pouze nepravidelně. Mezi lékaři, kteří se rozhodli službu využívat, jsou zastoupeny téměř všechny odbornosti,“ dodal k využití služby mezi českými lékaři šéf marketingu CGM Ivan Dvořák.