MasterCard představila vizi online plateb bez hesel

24. 11. 2014. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: MasterCard)
Společnost vyvíjí nový autentizační standard, který bude představovat největší jednorázovou modernizaci zabezpečení online plateb. Neviditelná autentizace a výrazné snížení případů, kdy je vyžadováno zadání hesla, bude přínosné pro spotřebitele stejně jako pro banky a obchodníky.

Očekává se, že do roku 2018 budou platby mobilními zařízeními představovat 30 % veškerého on-line maloobchodního prodeje, a nový standard, podporující nové technologie a měnící se potřeby spotřebitelů, tak posune zabezpečovací infrastrukturu do nové éry.

Záměrem MasterCard je využívat rozsáhlejší údaje o držitelích karet, čímž se v prodejním místě sníží počet přerušení procesu kvůli zadání hesla. Pokud bude třeba provést autentizaci, držitelé karet se již nebudou identifikovat statickým heslem, které si musejí pamatovat, ale spíše něčím podobným jednorázovému heslu nebo biometrickému otisku prstu.

„Všichni chceme platit bezpečně, ale i jednoduše tak, aby jedno nebylo na úkor druhého. Chceme identifikovat lidi tím, čím jsou, ne tím, co si pamatují. Člověk si musí pamatovat tolik hesel, že to spotřebitele i firmy zbytečně zatěžuje,“ uvedl k tomu Ajay Bhalla, ředitel divize zabezpečovacích řešení společnosti MasterCard.

Nový protokol by mohl být přijat v roce 2015 a postupně tak nahradit současný 3D Secure. Mezi další kroky, které MasterCard podniká na cestě k prostředí bez hesel, patří:

• vývoj programu SecureCode podporujícího nový standard, jehož výsledkem bude jednodušší, plynulejší a bezpečnější prostředí pro držitele karet;
• pilotní testy autentizace držitelů karet pomocí aplikací pro rozpoznávání tváře nebo hlasu;
• zkoušky autentizace pomocí zápěstních pásků, které odečítají jedinečný srdeční rytmus držitele karty. Více informací o tomto tématu nabízí naše nejnovější video o zabezpečení.

Štítky: 

Podobné články

Pětina Čechů se stala v posledních třech letech obětí kyberútoku

11. 12. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: UniCredit Bank)
Pětina Čechů v posledních třech letech zaznamenala pokus o kyberútok na svou osobu, ukázal nejnovější průzkum UniCredit Bank. Škoda, kterou kyberútočníci napáchají, se neustále zvyšuje spolu s tím, že kyberútoky jsou čím dál častější. Loni celková škoda na klientech všech bank přesáhla miliardu korun a přesáhne ji i letos, uvádí Česká bankovní asociace. Čtěte více

Fintech Skip Pay spojil síly s platební bránou GoPay

1. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Platební brána GoPay nově nabízí placení prostřednictvím odložených plateb Skip Pay. Zákazníci je nyní najdou na více než 33 000 českých e-shopech, tedy většině e-shopů v Česku. Odložená platba jim umožní rozdělit si nákup do tří bezúročných splátek nebo si celou platbu zdarma odložit až o 30 dní. Čtěte více

Netradiční platební metody táhnou

2. 9. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Datart)
Proměňující se nákupní chování Čechů se promítá i do obliby různých platebních metod. Podle statistik maloobchodního prodejce elektroniky DATART výrazně roste popularita možnosti odložení nebo rozložení platby. Před začátkem prázdnin – v květnu a červnu – dosahovaly meziměsíční nárůsty nákupů využívajících jednu z těchto plateb téměř 90 %, v červenci pak vzrostl jejich počet meziročně o 150 %. Čtěte více

Nová podoba odložených plateb: Skip Pay zavádí balíčky služeb, zvyšuje limity i úroveň zabezpečení

26. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Nízká loajalita zákazníků, aktuální odliv zhruba šesti procent obratů od českých zákazníků do zahraničí, ale také rostoucí tlak na bezpečnost a nechuť platit předem za zboží v zabalené krabici. Česká e-commerce se probírá do „nové reality“, v níž by mohla výrazně větší roli hrát i tzv. odložená platba. Čtěte více