Malé podniky a start-upy ochranu mobilů podceňují

28. 10. 2014. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Kaspersky Lab)
Velmi malé podniky do 25 zaměstnanců zavádějí mobilní technologie stejně rychle jako velké společnosti, nicméně neoplývají stejnou bezpečnostní expertizou. Vyplývá to z průzkumu Kaspersky Lab.

34 % respondentů z řad velmi malých podniků uvedlo, že zvládli mobilní technologie úspěšně integrovat do svého podnikání. Za pozornost stojí, že u velkých společností (nad 5 000 zaměstnanců) byl podíl téměř totožný, konkrétně 35 %. Velmi malé podniky přitom často nemají prostředky na vlastní IT tým či alespoň jednoho experta a tato omezení mohou vést k nedostatečným bezpečnostním opatřením či povědomí o nutnosti zabezpečení. Například ochrana mobilních zařízení je mezi třemi nejdůležitějšími prioritami na následující rok pro 31 % respondentů z řad velmi malých podniků. Nicméně, co se týká vlastních zařízení zaměstnanců (v rámci programu BYOD), pravidla jejich zabezpečení zavedlo jen 9 % dotázaných, což je v porovnání s velkými podniky o deset procentních bodů méně.

Podobně 28 % respondentů z řad velmi malých podniků připouští, že BYOD je bezpečnostním rizikem, což je téměř o polovinu méně než u velkých podniků (52 %). Běžně přitom může docházet k tomu, že vlastní mobilní zařízení zaměstnanců, která využívají k práci, mohou firemní síť infikovat malwarem, škodlivými aplikacemi, nebo mohou sloužit k odcizení cenných podnikových informací, například při ztrátě či krádeži zařízení.

Existuje přitom i řešení pro velmi malé podniky, které zajistí dostatečnou ochranu všech zařízení, včetně vlastních přístrojů zaměstnanců využívaných k práci, a přitom je cenově, časově i uživatelsky dostupné. Bezpečnost navíc podpoří i dodržování několika základních bodů a zapojení selského rozumu.

  1. Vzdělávání zaměstnanců – lidé ve firmě by měli vědět, že pokud jakékoliv zařízení obsahuje pracovní informace, musí se vyvarovat jejich použití v rizikových situacích (například brouzdání po pochybných webech) a včas nahlásit jeho případnou ztrátu či krádež.
  2. Zavedení základního (a poměrně levného) softwaru, který umí lokalizovat ztracený mobil či zablokovat a vymazat data z odcizeného zařízení. Je třeba upozornit zaměstnance, že tak ale mohou přijít i o osobní data a měli by si je pravidelně zálohovat.
  3. Vyhýbání se složitým řešením. Malý start-up nepotřebuje robustní řešení určené velkým společnostem. Důležité je držet se základního mobilního zabezpečení dle potřeb firmy.
Štítky: 
Bezpečnost, Kaspersky

Podobné články

Boris Hlinka (Synology): Partneři oceňují náš provázaný ekosystém

27. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
S Borisem Hlinkou, produktovým manažerem společnosti Synology pro Českou republiku a Slovensko, jsme hovořili nejen o novinkách v portfoliu tohoto výrobce. Kromě samotných produktů jsme se zaměřili také na důležitost komplexního ekosystému, rostoucí roli modelu SaaS, význam doplňkových služeb nebo dnes všudypřítomnou umělou inteligenci. Čtěte více

Zuzana Švecová (Cisco): Dívejte se na bezpečnost očima koncového zákazníka

19. 11. 2024. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: DCD Publishing)
Zuzana Švecová je od září novou generální ředitelkou české pobočky společnosti Cisco. V rozhovoru jsme probrali nejen její jedenáctileté působení ve firmě, ale i priority v nové roli či technologické novinky v portfoliu Cisco. Čtěte více

Patrick Müller (Sophos): Budoucnost je ve spravovaných službách

10. 10. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
S Patrickem Müllerem, senior channel manažerem společnosti Sophos, jsme hovořili o aktuálním dění v oblasti kybernetické bezpečnosti. V rozhovoru se můžete dočíst nejen o aktuálních trendech v segmentu cyber security, ale také o příležitostech, které vám v kombinaci s produkty a službami společnosti Sophos přináší. Čtěte více

Prodej bezpečnostních zařízení ve 2. čtvrtletí 2024 meziročně vzrostl

16. 9. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Celkové tržby z prodeje bezpečnostních zařízení ve druhém čtvrtletí roku 2024 meziročně vzrostly o 0,5 % na 4,2 miliardy dolarů, což představuje oproti druhému čtvrtletí roku 2023 nárůst o 20 milionů dolarů. V objemu prodej naopak meziročně klesl o 4,3 % na milion kusů. Čtěte více