EMC: U firemního IT narůstá jeho strategický význam
Až 64 % respondentů průzkumu přitom říká, že ředitelé v jejich podnicích vidí IT jako strategický faktor pro rozvoj podnikání; to je více než kdy dříve. IT odvětví se od základu transformuje v důsledku příchodu megatrendů, jako jsou cloud, mobilní technologie, sociální sítě a Big Data. Jejich vliv zcela mění očekávání spotřebitelů a koncových uživatelů, kteří chtějí mít ve stále větší míře možnost interakce online, kdykoli a kdekoli, čímž se IT stává faktorem strategicky důležitějším než v minulosti.
Tohoto trendu si všímají i uživatelé, více než polovina dotázaných v Česku (konkrétně 56 %) uvedla, že zmíněné technologie nové generace poskytnou jejich organizacím konkurenční výhodu. Nové technologie také podle respondentů ovlivní klíčové aspekty jejich podnikání, jako je vytváření nových produktů a služeb (34 %), zjednodušení obchodních funkcí a zvyšování efektivity (32 %) a zlepšování zkušeností zákazníků (32 %). Významný nástroj, který vede k vyšší flexibilitě a zabezpečení, přitom pětina dotazovaných vidí ve společných, veřejných a privátních cloudových službách.
Při hodnocení vyhlídek do budoucnosti se těsná většina respondentů (51 %) vyjádřila s optimismem, tedy že mají v organizaci k dispozici odpovídající úroveň dovedností a znalostí potřebných k úspěšnému naplnění svých obchodních priorit. Zajistit si tyto dovednosti a udržet krok s rychlým tempem inovací v sektoru IT bude, podle získaných výsledků, výzvou pro 61 % firem. O 5 % méně si myslí, že modelové IT oddělení budoucnosti bude sloužit jako interní poskytovatel služeb na vyžádání, včetně platformy jako služby nebo veřejného a privátního cloudu.
Nové trendy a jejich dopad na segment firemního IT okomentoval také Jiří Sven Svěrák, generální ředitel EMC pro Českou republiku a Slovensko: „Očekávání zákazníků prošla radikální změnou. Spotřebitelé nyní očekávají možnost okamžité interakce prostřednictvím mobilních zařízení nejen mezi sebou, ale také s nejrůznějšími organizacemi. Aby si zachovaly své postavení a konkurenceschopnost, musejí společnosti bez ohledu na svůj obor podnikání zcela přepracovat obchodní modely, tak aby se dokázaly vyrovnat s nebývalými nároky na přístup, interakci a objem dat. Z tohoto důvodu IT oddělení získávají zpět svou důležitost a prostřednictvím cloudových technologií a Big Data se transformují z nákladového střediska na skutečný katalyzátor změn.“