Prodej nositelné elektroniky v příštím roce překročí 40 milionů kusů
Apple by se měl v příštím roce stát největším hybatelem trhu. „Díky novému uživatelskému prostředí, připravenému na míru malému displeji, se Applu podařilo vytvořit zařízení, o které bude na masovém trhu zájem,“ uvedl Daniel Matte, analytik společnosti Canalys. „Hezké uživatelské prostředí, přizpůsobitelný vzhled a rozumná cena dělají z Apple Watch velmi konkurenceschopným produktem. Důležitá však bude také výdrž baterie na jedno nabití.“
Mnoho analytiků si pokládá otázku, proč by uživatelé vlastně měli nositelnou elektroniku chtít, a vyžadují přesvědčivé příklady využití. Apple se pokusil otázky zodpovědět několika příklady, z nichž můžeme zmínit například monitorování zdravotního stavu a výkonnosti, možnostmi komunikace, ale například i navigací při chůzi nebo mobilními platbami. Stále důležitější roli však i v tomto segmentu začínají hrát „levní“ čínští výrobci – svůj podstatně levnější náramek Mi Band například nedávno představila firma Xiaomi. Konkurencí je také platforma Android Wear, která také posiluje svůj ekosystém, ačkoli (prozatím) není právě v Číně její použití možné. Z dlouhodobějšího hlediska však budou muset výrobci nabídnout funkce a vlastnosti nad rámec chytrých telefonů, aby bylo možno pořízení nositelné elektroniky ospravedlnit.
„Výrobci jednoduché nositelné elektroniky, jako jsou Fitbit nebo Jawbone, budou v nejbližší budoucnosti těžit z nízké ceny svých produktů,“ uvedl Chris Jones, viceprezident společnosti Canalys. „Nicméně časem se velmi pravděpodobně objeví větší konkurence ze strany pokročilejší nositelné elektroniky, stlačí cenu a ta začne atakovat právě Fitbit, Jawbone a další levnější výrobce. Dá se tedy očekávat, že i tento trh projde podobným narušením, jakým prošel trh s mobilními telefony v momentě, kdy se začala snižovat cena smartphonů.“