Herní průmysl v ČR a SR v roce 2013 rostl o 6,4 %

9. 5. 2014. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Asociace herního průmyslu)
Podle Asociace herního průmyslu (AHP) rostl herní průmysl v roce 2013 pomaleji než v předcházejícím období, přesto se růstem přesahujícím 6,4 % dostal poprvé přes 2,5 miliardy korun. Celkové obraty za prodej videoher a herních konzolí v roce 2013 činily 2,593 miliardy korun.

Zveřejněný růst je pomalejší než v roce 2012, kdy herní průmysl v obou zemích rostl o více než 10 procent a celkově dosáhl 2,436 miliardy korun. Výraznější oživení lze očekávat až v roce 2014, kdy se naplno projeví přechod na novou generaci herních konzolí. „V porovnání s jinými segmenty zábavního průmyslu videohry v našich zemích stále rostou, což je bezesporu pozitivní signál,” řekl prezident AHP David Klepetko.

Do výsledného čísla ve výši 2,593 miliardy korun jsou započítány obraty uskutečněné v ČR a SR z prodeje her pro osobní počítače, herní konzole PlayStation 3, PlayStation 4, Wii, Wii U a Xbox 360 a kapesní konzole 3DS, DSi, PSP a PS Vita, stejně tak jako z prodeje samotných herních zařízení s výjimkou PC hardwaru. Data zahrnují údaje poskytnuté členy AHP a vydavateli působícími na českém a slovenském trhu a nezahrnují údaje z digitálních distribucí.

Samotné videohry se na celkovém obratu herního trhu podílejí přibližně jednou třetinou a mezi českými a slovenskými hráči jsou trvale nejoblíbenější akční, sportovní a rodinné tituly. Mezi nejúspěšnějšími tituly loňského roku najdeme například akční hry Grand Theft Auto V, Assassin's Creed IV: Black Flag a Battlefield 4, fotbalovou simulaci FIFA 14, akční adventuru The Last of Us nebo hry pro celou rodinu jako Just Dance 2014 nebo Wonderbook: Walking with Dinosaurs.

 

Obraty herního průmyslu v ČR a SR v letech 2008 až 2013

 

ROK

OBRAT (v mld. Kč)

2013

2,593

2012

2,436

2011

2,202

2010

2,189

2009

1,871

2008

1,623

 

Štítky: 

Podobné články

Trh s herními počítači a monitory se ve 2. čtvrtletí 2024 zotavil

9. 10. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Prodej herních počítačů zaznamenal podle IDC ve druhém čtvrtletí 2024 mírné meziroční oživení o 2,4 %. Dodalo se přibližně 10,6 milionu kusů zařízení. Robustní růst si ve sledovaném období udržel také segment herních monitorů dodávky dosáhly téměř 6,5 milionu kusů a meziročně vzrostly o 35 %. Čtěte více
Hasan Koçyiğit, viceprezident pro obchod a marketing ve společnosti ViewSonic

Hasan Koçyiğit (ViewSonic): Stavíme na vztazích s partnery i zákazníky

13. 9. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing a ViewSonic)
Hasan Koçyiğit, viceprezident pro obchod a marketing ve společnosti ViewSonic, se s námi v rozhovoru podělil o nejnovější informace související s děním v této firmě zaměřené na zobrazovací technologie. Kromě produktových novinek se můžete seznámit také s aktuální kondicí společnosti nebo o plánu stát se dodavatelem komplexních řešení a ekosystémů. Čtěte více

ViewSonic se dlouhodobě zaměřuje na inovace

24. 7. 2024. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: DCD Publishing)
Josef Švejda ze společnosti ViewSonic se v rozhovoru zaměřil na klíčové trendy ve spotřebitelském segmentu, jako je autonomní fungování zařízení a integrace Wi-Fi a Bluetooth konektivity. Představil také nejzajímavější produktové novinky značky a vysvětlil, proč jsou produkty ViewSonic atraktivní volbou pro resellery. Čtěte více

ASUS Republic of Gamers představil herní telefony ROG Phone 9

25. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: ASUS)
Nová řada herních telefonů ROG Phone 9 nabízí ty nejlepší možné nejlepší herní zážitky v prémiovém provedení. Telefony ROG Phone 9 a ROG Phone 9 Pro zaujmou jedinečným vzhledem, širokými možnostmi personalizace, vysokým výkonem, pokročilým systémem chlazení nebo dotykovým systémem AirTrigger. Zákazníci uvítají také rozsáhlý ekosystémem herního příslušenství. Čtěte více