Registrace obchodů u společnosti Dell

19. 3. 2014. (redaktor: František Doupal, zdroj: Dell a DCD Publishing)
Novinka společnosti Dell, dostupná prostřednictvím partnerského portálu, umožňuje u společnosti Dell registrovat zakázky pro koncové zákazníky. Schválená registrace znamená získání projektové podpory a také jistotu, že Dell nebude usilovat o přímý prodej. Registrace obchodu je také nezbytnou součástí přidělení projektové ceny.

„Přínosem tohoto nástroje bude jednoznačné nastavení, do kterých projektů Dell jednoznačně podpoří  partnera a kdy zvolí přímou cestu k zákazníkovi a k tomu přesnou evidenci partnerských žádostí, které zároveň slouží jako ochrana jejich obchodů.“ uvedl partnerské školení nástroje Registrace obchodů Stanislav Hájek, channel marketing manager z české pobočky společnosti Dell.

Registrace obchodního případu u společnosti Dell má několik základních podmínek:

  • Registrace v programu Dell Partner Direct (na úrovni Registered, Preferred nebo Premier), rozšířená registrace a registrace LOB je dostupná pouze pro partnery úrovní Preferred a Premier
  • Minimální objem obchodu (hodnota za celé řešení napříč všemi produktovými kategoriemi Dell) je nad hranicí 10 000 USD (200 000 Kč) bez ohledu na segment a produkt s několika vyjímkami
    • 5 000 USD pro Dell SonicWall řady TZ a NSA
    • 0 USD (0 Kč) pro produkty SonicWall SuperMassive a E-Class, Dell AppAssure, Dell EMR Solutions, Quest Data Protection, Dell Compellent, Dell EquaLogic, Dell Networking DataCenter, Dell KACE, Dell PowerVault, Dell cloud Services a Dell managed services

Částka se vždy vztahuje na jeden obchodní případ u jednoho zákazníka (nelze však slučovat více obchodních příležitostí pro více zákazníků), může však jít o více produktových řad.

Schválený obchodní případ musí být uzavřen před vypršením doby platnosti, partneři však vždy mohou požádat o jedno prodloužení lhůty, další prodloužení platnosti je v kompetenci Dellu.

Doba platnosti schválené registrace obchodního případu:

  • Registered Partner: 60 dnů
  • Preferred Partner: 120 dnů
  • Premier Partner: 180 dnů

Maximální počet schválených registrací obchodního případu:

  • Registered Partner: 10
  • referred Partner: 50
  • Premier Partner: bez omezení

Výsledek registrace obchodní příležitosti (ve většině případů) Dell sdělí během 48 hodin od zaslání žádosti. Registrační systém je napojen na firemní CRM, aby nedocházelo k duplikování žádostí a dalším komplikacím. Pokud jde o novou registraci (za poslední rok nedošlo k u daného zákazníka k žádnému obchodu v dané produktové skupině), dojde po ověření podmínek k automatickému schválení registrace.

Postup při registraci nové obchodní příležitosti:

  1. Výběr typu registrace (nová, pro již uloženého zákazníka, registrace LOB)
  2. Vyplnění informací o příležitosti a zákazníkovi. Kromě informací o zákazníkovi se dále vyplňují informace jako předpokládaný obrat, termíny průběhu zakázky, typ zakázky, řešení, vybraný distributor apod.
  3. Výběr produktů (Dell doporučuje co nejpřesnější dostupné údaje vzhledem k situaci každého projektu) včetně počtu kusů a předpokládané ceny
  4. Kontrola a odeslání žádosti
  5. Vyhodnocení žádosti a reakce (standardně do 48 pracovních hodin)
  6. Zaslání výsledku vyhodnocení žádosti partnerovi

Ke standardní Registraci obchodu jsou k dispozici dvě možnosti rozšíření a zároveň zefektivnění celého procesu:

  1. Rozšířená registrace přináší možnost rozšíření výchozí registrace z oblasti úložišť i na další produktové skupiny (např. servery nebo software).
  2. Tzv. „Registrace LOB“, která přináší možnost uzamčení cesty mezi koncovým zákazníkem, partnerem a společností Dell pro vybranou produktovou skupinu u daného zákazníka, např. na servery (automaticky jsou pak žádosti jiných partnerů zamítány). Registrace LOB je však možná pouze v případy, kdy byl u daného zákazníka již dříve uzavřen nějaký obchod v dané produktové skupině.

Kritéria registrace obchodního případu

Dell samozřejmě rád podpoří partnera, který přináší novou příležitost a právě v rámci registrace je třeba tento fakt podložit korektními informacemi, aby i ze strany Dellu moho dojít ke správnému vyhodnocení. Pokud jsou splněny níže uvedení podmínky, jsou registrace akceptovány automaticky:

  • společnost Dell neusiluje o obchodní případ v době, kdy partner odešle žádost o registraci
  • obchodní případ již není registrován jiným partnerem
  • obchodní případ není předmětem již zveřejněné žádosti o nabídku (RFP)
  • kumulovaná hodnota obchodního případu odpovídá uvedeným hodnotám minimálního objemu obchodu
  • partner musí v souvislosti s obchodním případem vyvinout významné předprodejní úsilí

Podrobné informace a pravidla jsou ke stažení na Partnerském portálu v sekci Registrace obchodu.

Podobné články

Nejvýznamnější ICT události roku 2024 dle RMOL.CZ

24. 12. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
Rok 2024, se kterým se právě loučíme, opět přinesl řadu zajímavých, někdy nečekaných, jindy přímo překvapivých událostí. Pojďme si ty nejvýznamnější a nejdůležitější z nich ve stručnosti zrekapitulovat. Čtěte více

Sandisk již brzy v novém

20. 12. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: SanDisk)
Společnost Sandisk představila novou podobu firemní značky a kreativní směr pro svoji budoucnost. Změny signalizují odvážná očekávání společnosti, která se počátkem roku 2025 vrátí na trh jako samostatný inovátor v oblasti flashových a paměťových technologií. Čtěte více

Arrow uspělo u společnosti AWS

20. 12. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Arrow ECS)
Společnosti Arrow Electronics byla od firmy AWS za rok 2024 udělena cena Rising Star Distributor Partner of the Year EMEA. Partnerskými cenami společnost AWS oceňuje vůdčí partnery z celého světa, kteří hrají klíčovou úlohu při podpoře zákazníků a rozvoji řešení na platformě Amazon Web Services (AWS). Čtěte více

Firmy a AI: 77 % slaví úspěchy, 54 % se však stále bojí, že bez ní zaostanou za konkurencí

13. 12. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Ataccama)
Ataccama zveřejnila první část ze své série Data Trust Report 2025, zaměřené na to, jak firmy v Evropě a Severní Americe prioritizují kvalitu dat pro zrychlení implementace umělé inteligence. Zpráva například odhaluje, že firmy vnímají implementaci umělé inteligence jako byznysovou nutnost. Více než polovina z nich (54 %) se dokonce obává, že je kvůli absenci AI předběhne konkurence. Čtěte více