ČSU: Využívání ICT v podnicích
„Před jedenácti lety uvádělo 87 % podniků rychlost připojení k internetu nižší než 2 Mb/s, v roce 2013 jich má 90 % naopak rychlost vyšší“, řekla Eva Skarlandtová z oddělení statistiky výzkumu, vývoje a informační společnosti ČSÚ. Více než 40 % velkých firem, například v oblasti peněžnictví a pojišťovnictví nebo v informačních a komunikačních činnostech, uvádí rychlost svého připojení vyšší než 100 Mb/s. Oproti roku 2000, kdy mělo webovou stránku jen 40 % firem, se jejich podíl zdvojnásobil. Vícejazyčný web má třetina společností, především velké podniky z oboru ubytování, naopak nejmenší podíl cizojazyčných mutací webových stránek mají malé firmy ve stavebnictví.
Facebook a spol. netáhnou
„Internet má téměř každý, ale sociální média využívalo v lednu 2013 pouze 17 % podniků,“ uvedla Eva Skarlandtová. Nejvíce využívaným typem sociálních médií v podnicích byly v lednu 2013 sociální sítě, na kterých mělo založený vlastní účet 15 % podniků. Podstatně méně jich bylo zapojeno do firemních blogů (3,5 %), či sdílely na webech multimediální obsah (5,6 %). Sociální média k umístění placené reklamy využilo 8 % podniků. S orgány veřejné správy komunikovalo v roce 2012 prostřednictvím internetu alespoň jednou 94,5 % podniků. Nejčastěji praktikovanou činností na internetu ve vztahu k veřejné správě je získávání informací z webových stránek úřadů.
Obchodování na internetu
Na celkových nákupech firem, se elektronické podílely 30 %. Nejčastěji byly elektronické nákupy uskutečňovány prostřednictvím webových stránek (45,7), ale z hlediska finančních objemů vede elektronická výměna dat (21,5 %). Elektronickou cestou prodávalo své zboží nebo služby 27 % podniků, tržby z těchto prodejů tvořily čtvrtinu celkových tržeb.
Detailní údaje jsou k dispozici v publikaci ČSÚ Využívání informačních a komunikačních technologií v podnikatelském sektoru 2013 - www.czso.cz/csu/2013edicniplan.nsf/p/9702-13.