Infografika: Weby o elektronickém obchodování uživatele zajímají
Nejvíce českých internetových uživatelů, navštěvujících webové stránky z oblasti elektronické komerce patří do věkových skupin 12–24, 25–34 a 35–44 let. Návštěvnost je rozdělena rovnoměrně, tyto věkové kategorie mají kolem 22‒24 % uživatelů. Česká republika má poměrně vysoký počet starších internetových uživatelů navštěvujících stránky e-commerce: téměř třetina uživatelů je ve věku 45+. Pro srovnání ‒ v Polsku je to 23 % a na Slovensku 27 %.
Nejvyšší podíl uživatelů navštěvujících weby z oblasti elektronického obchodu byl zaznamenán v Polsku (více než 80 % uživatelů), nejnižší pak v Maďarsku (asi dvakrát nižší podíl). V Polsku je také ze všech zkoumaných států nejvíce mladých uživatelů do 34 let, kteří se zajímají o e-commerce weby, a to téměř 60 %. Oproti tomu v ČR a Maďarsku je jich nejméně – kolem 45 %.
„Boom v oblasti e-commerce je stále ještě před námi. Potenciál vidím především v oblasti rozvoje infrastruktury mobilní e-commerce. E-shopy by se měly zaměřit na spuštění mobilní verze svých webů, což by umožnilo majitelům tabletů a smartphonů snadno nakoupit online“, řekl Mateusz Gordon, International eCommerce Segment Manager společnosti Gemius.