Mladou generaci táhnou kamenné obchody
To ale jen v případě, že jsou vybaveny moderními technologiemi a umožňují zákazníkům interakci prostřednictvím jejich smartphonů. Tato generace totiž vyrůstá v době, kdy jsou smartphony či internet něco zcela běžného a považují tak jejich využívání ve všech oblastech svého života za zcela přirozené.
Podle studie, kterou pro společnost Cisco provedla ve Spojených státech amerických společnost Zogby Analytics, by 60 % této generace raději nakupovalo v obchodech, které jim umožní využít speciální aplikace k nakupování, přístup k internetu zdarma, digitální slevové kupony nebo možnost ihned si objednat zboží, které už není skladem. Důležité pro rozhodnutí uskutečnit nákup je pro tyto zákazníky také skutečnost, zda obchod poskytuje pokročilé online služby.
Asi 80 % internetové generace vlastní smartphone a zároveň více jak 75 % plánuje uskutečnit většinu svých svátečních nákupů v kamenných obchodech. „Moderní technologie v obchodech umožňují lidem kombinovat výhody online nakupování s výhodami kamenných obchodů. Zákazník si tak může na místě zboží prohlédnout nebo vyzkoušet a zároveň k němu díky technologiím získá doplňující multimediální obsah, může si přečíst recenze, porovnat ceny, sdílet zkušenosti a mnohem víc. Zážitek z nakupování je pak mnohem silnější. To jsou věci, které lidé, zvyklí na moderní technologie, vyhledávají,“ řekl Peter Lechman, manažer pro klíčové zákazníky v oblasti retailu ze společnosti Cisco. Tento trend také znamená velkou příležitost pro obchodníky, jak budovat loajalitu, prohloubit vztah se zákazníky a podpořit růst tržeb.
Nejžádanější moderní technologie s největším potenciálem:
• Přístup k internetu zdarma – dostupnost rychlého internetového připojení je zásadní pro možnost využití většiny ostatních technologií. Navíc dnes představuje wi-fi síť v obchodech pro obchodníka nejen náklad na její vybudování, ale i zajímavou monetizační platformu
• Mobilní aplikace (osobní nákupní průvodce) – dokáže zákazníkovi poskytnout celou řadu užitečných funkcí, jejichž prostřednictvím se zlepší jeho zážitek z nakupování
• Služby založené na lokalizaci – výrazně rozšiřují možnosti interakce zákazníka se svým okolím v obchodě nebo například v muzeu
• Digitální zrcadla, virtuální kabinky – umožňují zákazníkům zkoušet oblečení, aniž by se museli převlékat, snadno tak zjistí, zda by jim vybrané oblečení slušelo
• Interaktivní digitální katalogy – zjednodušují zákazníkům získání detailních informací o produktech, recenzí nebo srovnání cen
• Virtuální expert – jeho prostřednictvím získá zákazník i v tom nejmenším obchodě špičkové poradenství ke všem produktům. Prostřednictvím vysoce kvalitní videokonference se propojí s odborníkem, který mu odpoví na všechny jeho dotazy; toto zařízení může fungovat i v jiných oblastech, může člověka propojit s úředníkem v bance, na úřadě či s lékařem, zkrátka s jakýmkoliv odborníkem, kterého by bylo za normálních okolností potřeba navštívit osobně