Odborný seminář Big data & Master data management 2013

3. 12. 2013. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
Náplní semináře bylo seznámit posluchače s aktuálními trendy v oblasti big data a master data managementu, umožnit jim proniknout do dané problematiky a seznámit je s aktuálními trendy na poli hardwarových i softwarových řešení. Pořadatelem semináře byla společnost DCD Publishing, vydavatel titulů RMOL.CZ, Reseller Magazine a Professional Computing.
Richard Voigts, šéfredaktor Reseller Magazinu

Po přivítání účastníků a představení programu, které zajistil Richard Voigts, dostal slovo Vlastimil Bardoň ze společnosti Adastra s přednáškou Master data a jejich svět. Během své přednášky se zaměřili na Master Data Management, který se zabývá správou referenčních podnikových dat, a jeho základní oblasti. V přednášce o analytické databázi HP Vertica Jindřicha Kasala ze společnosti HP se posluchači dozvěděli o možnostech tohoto řešení a prostředí, ve kterém je jeho nasazení přínosné.

S novými platformami a aplikacemi pro big data seznámil posluchače Luděk Šafář ze společnosti EMC. Tématem přednášky Miroslava Iwachowa z IBM byla infrastruktura pro big data. O zpracování informací ze sociálních sítí ve své přednášce hovořil Ivo Minařík ze společnosti AC&C. O konceptu softwarově definovaných úložišť pohovořil Jan Petrák ze společnosti Abacus Electric. Poslední přednáška byla zaměřena na analýzu dat s využitím platformy SAP Hana a vedl ji Martin Diviš ze společnosti Cisco.

Ohlasy účastníků

Miroslav Beránek, VÚKV: „Některé věci jsem zde slyšel poprvé, což je vzhledem k mým účastem na ostatních seminářích překvapující. Po organizační stránce na konferenci nevidím chyby. Rovněž mi vyhovovala i obsahová stránka, někdy bych však uvítal i více technických informací.“

Vladimír Lněnička (Generální ředitelství cel): „Nemohu nic vytknout zajímavým tématům ani organizaci. Celkově měl seminář dobrou úroveň.“

Marek Vondrák (Katastrální úřad pro středočeský kraj): „S účastí na semináři jsem spokojený, vše bych hodnotil za jedna – prostředí, sborník i zajímavé přednášky. Vítám, že zde nejde až tak o samotnou propagaci firem, ale opravdu spíše o technické záležitosti. A navíc se dnes kromě pestrého výběru témat povedlo i počasí.“

Martin Šimko (Adastra): „Nebyl jsem tu celý den, ale mé pocity jsou dobré. Setkal jsem se zde se zajímavým mixem technicky i obchodně zaměřených lidí. Témata byla zajímavá a hlavně aktuální – v současné době je řeší v řadě firem. Velice dobře bylo vše zvládnuté i po organizační stránce.“

Jan Petrák (Abacus Electric): „Počet účastníků byl menší, možná i kvůli úkolům, které se musejí stihnout do konce roku. Přínos ale vidím v tom, že zájemci o nové technologie mají možnost si s námi neformálně pohovořit, přičemž takto často vznikají zajímavé diskuse.“

Fakta o akci:

Generální partner: Adastra
Hlavní partneři: Abacus Electric, Cisco, EMC, HP, IBM a Western Digital
Počet posluchačů: 38

Obrazová galerie:
Štítky: 
Big data, Abacus electric, Cisco systems, Dell Technologies, Hewlett Packard Enterprise, IBM, Western Digital

Podobné články

IT se bude v roce 2022 soustředit především na využití dat

16. 2. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: Hewlett Packard Enterprise)
Které klíčové trendy budou podle firmy Hewlett Packard Enterprise v letošním roce dominovat v IT? Půjde především o práci s daty, jejich zpracování a využití – nyní jich totiž až 99 % leží ladem, bez využití. Čtěte více

„Stavebnicová“ datová analytika zpřístupní podnikové informace všem zaměstnancům

1. 2. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: GoodData)
Poskytnout zaměstnancům a zákazníkům přístup ke srozumitelným a konzistentním datům bez ohledu na jejich technické vzdělání je hlavní výzva a zároveň trend v oblasti datové analytiky. Pomoci s tím má nový přístup k práci s firemními daty – tzv. composable data and analytics – který s daty a analytikou pracuje jako stavebnice s kostkami. Čtěte více
Zleva Ota Novotný a David Slánský

Lidé jsou největší překážkou pro zavedení data driven kultury

16. 11. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: KMPG)
Zaručený návod, jak to stoprocentně pokazit? Data ve firmě neřiďte a nezpracovávejte je. Když už to náhodou děláte, rozhodně jim nevěřte a řiďte se jen intuicí. Předpokládejte, že to úplně stejně vidí i všichni kolegové z firmy. Pokud už data máte a cítíte, že se blíží průšvih, začněte je okázale ignorovat. Ideálně tehdy, pokud to celé vedete. Čtěte více

České Radiokomunikace vstupují do segmentu Business Inteligence a Big Data

29. 10. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: České Radiokomunikace)
České Radiokomunikace (CRA) zahajují spolupráci se společností Dataddo a navazují na své současné aktivity v oblasti internetu věcí. V partnerské spolupráci nabízejí řešení, díky němuž je možné propojit CRA IoT Cloud s platformami a aplikacemi Business Inteligence (BI) a Big Data, jako jsou Microsoft Power BI, Google Data studio, Klipfolio, Tableau a další. Čtěte více