IT mění způsob komunikace
Během posledních dvou desetiletí jsme byli svědky nástupu různých klíčových technologií, které sehrály významnou roli v proměně mužské komunikace. E-maily, video konferenční hovory, textové zprávy, sociální sítě a tweety, to vše nám poskytlo více nástrojů a metod, jimiž se můžeme vyjadřovat (slova, obraz, video) a které jsme předtím k dispozici neměli. Právě to výrazně změnilo způsoby naší každodenní komunikace.
On-line činností číslo jedna je v Evropě posílání e-mailů. Podle společnosti Intel jí využívá 95 procent uživatelů. Její průzkum dále ukázal, že muži využívají internet k široké škále úkolů, nicméně nejčastěji k on-line komunikaci prostřednictvím sociálních sítí. Vedle toho píší recenze na produkty a služby, mají svůj vlastní blog či webovou stránku. Muži tyto nástroje vnímají jako způsob, jak oslovit všechny, kteří jsou ochotni naslouchat. Internet je pro ně rozšířením jejich identity, platforma, na které mohou budovat svou značku.
Genevieve Bellová, ředitelka pro výzkum interakce v laboratořích společností Intel ke zjištěním říká: „Pod taktovkou společností jako Intel došlo k obrovskému rozvoji zařízení používaných ke komunikaci a z toho profitovali zejména muži, jimž se dostalo pobídky častěji se dělit o své emoce, myšlenky a názory. Ženy se staly těmi, které naslouchají, zatímco muži byli ti, kteří jsou ochotni se podělit”.
Intel je významným hráčem na poli technologické inovace a sehrál významnou roli ve vývoji komunikace, zejména pak v posledním desetiletí. Dostupná, uživatelsky přívětivá technologie je velice populární, což vede k tomu, že se z komunikace stává globální fenomén. S výhledem do budoucnosti lze očekávat další prohlubování tohoto trendu, a to i díky produktům, jako jsou intelovské ultrabooky — ty totiž nabízejí větší spontánnost a svobodu komunikace. Technologie nám dává schopnosti komunikovat za pochodu, a tak se vlastně nalaďuje na naše smysly. Dále díky dotykovým displejům, rozpoznávání hlasu a gest umožňuje podstatně přirozenější a intuitivnější obsluhu. Naše mobilní zařízení se stále více stávají prodloužením nás samotných a umožňují nám vyjadřovat a projektovat naši osobnost za obzor bezprostředního skutečného prostředí .
Příloha | Velikost |
---|---|
Vývoj techniky v letech | 396.45 KB |
Typologie internetových uživatelů | 204.2 KB |