Zákazníci si při nakupování prověřují informace z mobilu na internetu
Podle Seznam.cz nejčastěji přes mobilní telefon uživatelé nakupují elektroniku (19 %), software a hry (16 %) a jízdenky či letenky (16 %). Nejčastěji se však mobil v obchodě používá pro srovnání cen (15 % uživatelů pravidelně a 22 % výjimečně), čtení recenzí a porovnání konkurence.
Z průzkumu také vyplývá, že mnoho lidí své mobilní internetové připojení k nákupu nevyužívá vůbec, a to hlavně ze strachu o svoji bezpečnost nebo z důvodu nepohodlného ovládání. „Strach z nákupu přes mobilní internet bude určitě postupem času klesat. Když se podíváme na některé naše oborové servery, je vidět, že počet zobrazených stránek přes mobilní telefony roste,“ řekl Jan Samko, brand manažer serveru Zboží.cz.
Výběr i nákup provedený od začátku do konce přes mobilní telefon zákazníci stále vnímají jako krajní možnost. Celý proces nakupování přes mobilní telefon, tedy vyhledání si produktu, vložení do košíku a zaplacení, je typický hlavně pro aukční prodej. Zajímavostí je, že důležitou úlohu v nákupním procesu přes mobilní telefon stále hraje počítač.
40 % uživatelů mobilního internetu se k mobilu obrací přímo při nákupu v obchodě. Mezi smartphonisty pak celá polovina. Častěji tak činí muži. Hlavně při dražších nákupech.
Hlavní funkcí mobilu v obchodě je srovnání cen (aktuální obchod vs. jiný obchod či e-shop). Někteří lidé už bez srovnání cen v obchodě nenakoupí. Kromě toho v obchodě uživatelé zjišťují další informace o zboží, porovnávají výrobek s ostatními produkty a čtou recenze. Pravidelně porovnává ceny na mobilu při nákupu v obchodě 15 % uživatelů. Dalších 22 % tak činí výjimečně.