Slováci platí za nákupy na internetu nejraději dobírkou
Za nákupy na internetu platí slovenští zákazníci nejraději dobírkou, tuto metodu za poslední rok volilo 51 % lidí. 20 % zákazníků dávalo přednost bankovnímu převodu a 15 % platbě kartou přes internet. Méně oblíbené jsou platby při převzetí na pobočce (využilo je jen 5 % lidí) a prostřednictvím vlastního účtu v platebním systému, jakým je PayPal nebo PaySec – tu si vybraly jen 4 % zákazníků.
Co se týče způsobu doručení, preferovali slovenští zákazníci v posledních 12 měsících služby kurýra – využilo ji 77 % respondentů, což je o 10 % více než loni. Podle průzkumu pak 46 % lidí dalo přednost službám Slovenské pošty – tato metoda navíc zaznamenala pokles oproti loňsku.
Více než čtvrtina (26 %) zákazníků využila v uplynulých 12 měsících některou ze zásilkových služeb a stejný procentuální podíl zákazníků upřednostnil osobní odběr. Metoda osobního převzetí zboží navíc zaznamenala v porovnání s předcházejícím rokem mírně vzrůstající trend.
Pravidelný kontinuální průzkum Nakupovanie na internete 2013 pro Slovenskou asociaci elektronického obchodu SAEC připravila už čtvrtým rokem výzkumná agentura Mediaresearch Slovakia. Stejně jako v minulých letech se výzkum zaměřil na současné a perspektivní postavení internetových obchodů na Slovensku, monitoroval znalost internetových obchodů, míru jejich využívaní a celkový nákupní proces v rámci e-commerce. Průzkum se uskutečnil v květnu 2013 na reprezentativním vzorku 1 025 respondentů ze Slovenského národního panelu.