Malé firmy lépe využívají IT

24. 6. 2013. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: Symantec)
Symantec představil svůj celosvětový index důvěry malých a středních firem v IT pro rok 2013, podle kterého jsou malé a střední podniky s vyšší důvěrou v IT úspěšnější ve využívání IT pro řízení svého podnikání a v konečném důsledku dosahují lepších obchodních výsledků.

„Průzkum společnosti Symantec, který byl zaměřený na malé a střední firmy z celého světa ukázal, jak významný vliv na podnikání může mít postoj zakladatelů firem k IT. Zdá se, že existuje pozitivní vztah mezi ochranou informací a dosažením obchodních cílů,“ řekl Brian Burch, vice president, Global Consumer and Small Business Marketing. „Pokud malé podniky chtějí maximalizovat svůj úspěch, je třeba akceptovat IT jako strategický nástroj s potenciálem pro získání konkurenční výhody a s možností skutečně řídit vlastní podnikání.“

Symantec se dotazoval téměř 2 500 malých a středních firem po celém světě na jejich postoj k IT. Jejich odpovědi byly využity k vytvoření celosvětového indexu důvěry malých a středních firem v IT, tedy měřítka toho, jak věří ve využití IT pro plnění strategických obchodních cílů. Ve výsledku se ukázalo, že společnosti lze rozdělit do tří skupin.

Jeden z nejdůležitějších prvků u společností s vysokým indexem důvěry v IT byl pohled zakladatelů firem na oblast IT. Sedmdesát čtyři procent firem s vysokým indexem důvěry v IT uvedlo, že předchozí obchodní zkušenosti jejich zakladatele mají extrémní vliv na jejich IT filozofii, ve srovnání s 61 procenty společností ze spodních pater žebříčku. Navíc 83 procent SMB s vysokým indexem využívá IT v podnikání jako strategický prvek, oproti pouhým 44 procentům ze spodku žebříčku. Společnosti s vysokým indexem důvěry v IT také častěji investují do vysoce kvalitní IT infrastruktury a do nasazení pokročilých výpočetních platforem, jako jsou cloud a mobilita, protože vidí potenciální rizika inovativních technologií.

„Pracujeme tvrdě, abychom udělali správná investiční rozhodnutí, které pro nás budou mít i postupem času maximální přínos a která se efektivně přizpůsobí firmě při jejím růstu,“ řekl Larry Green, prezident společnosti Laglaw. „Snažíme se být o krok napřed při přijímání nových technologií. Mezi prvními jsme aktivně začali využívat cloud computing a mobilní technologie, což nám umožňuje vyšší efektivitu a produktivitu.“

Vyšší důvěra v IT je spojená s lepšími obchodními výsledky

Malé a střední podniky s nejvyšším indexem důvěry v IT jsou na tom v mnoha ohledech lépe než jejich konkurenti ze spod žebříčku. Osmdesát jedna procent předních malých a středních firem řeklo: „Pomocí výpočetní techniky strategicky řídíme naše podnikání“. A pomocí IT velmi efektivně zvyšují svůj podíl na trhu, v porovnání s pouze 35 procenty firem z opačné strany žebříčku. Navíc tyto malé a střední podniky učinily informační bezpečnost obchodní prioritou, přičemž 78 procent uvádí, že jsou mírně/velmi zabezpečené, oproti 39 procentům společností ze spodku žebříčku. Také zaznamenaly méně kybernetických útoků a nižší peněžní ztráty (51 procent uvádí nižší roční ztráty způsobené kybernetickými útoky) a v oblastech, jako jsou správa úložišť, zálohovacích oken a připravenosti na katastrofy, hlásí mnohem menší dopady vyplývající ze složitosti IT.

Pokud chtějí být malé a střední firmy ještě úspěšnější, měly by:

• Při investicích koukat na hodnotu, ne na cenu. Při vyhodnocování IT řešení by malé a střední podniky měly zvážit dlouhodobé náklady a hodnotu a zjistit, jaké technologie je pomohou odlišit od konkurence a zároveň jestli budou podporovat budoucí růst.

• Použít IT strategicky pro splnění hlavních podnikatelských cílů. Nejlépe hodnocené SMB správně použily IT pro své obchodní cíle. Postupovaly agresivněji při nasazení pokročilých technologií, jako jsou například mobilní technologie a cloud, a zaměřily se i na efektivitu. Například se nejlépe hodnocené malé a střední podniky snaží používat on-line nástroje pro spolupráci a videokonference, aby snížily náklady na cestování a ušetřily drahocenný čas.

• Udržovat IT funkční a v pořádku. Speciálně pokud jde o ochranu dat, protože ztráta dat může být pro SMB likvidační. Malé a střední firmy se nyní musí ještě více soustředit na bezpečnost, protože jsou stále častěji cílem kyberzločinců. Špičkové malé a střední podniky chápou, jak důležité je mít zabezpečení stále aktuální, a 81 procent agresivně používá bezpečnostní opatření. Stejný vzorec platí pro zálohování a připravenost na katastrofy.

Štítky: 
Ze světa firem, Symantec Enterprise + Norton LifeLock

Podobné články

Hitachi Energy v ČR investuje do rozšíření svého výrobní závodu více než 1,1 miliardy do korun

11. 12. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Hitachi Energy)
Společnost Hitachi Energy oznámila investici ve výši přibližně 1,1 miliardy korun do rozšíření svého závodu na produkci zařízení velmi vysokého napětí v Brně. Tato strategická investice umožní zvýšení výrobní kapacity a reaguje na rostoucí poptávku po udržitelných energetických řešeních. Čtěte více

ComSource rozšířil svou laboratoř a nově testuje i využití řešení OPSWAT

9. 12. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: ComSource)
Testovací laboratoř české společnosti ComSource, která se zaměřuje na kyberbezpečnost, síťovou infrastrukturu a datovou analytiku, se rozšířila o řešení pokročilé prevence kybernetických hrozeb OPSWAT. Nově je tak možné testovat využívání řešení OPSWAT i samostatných kiosků pro kontrolu externích médií přímo v situacích odpovídajících reálnému prostředí zákazníka. Čtěte více

ATC vyhlášeno nejlepším českým distributorem roku značky OKI

5. 12. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: AT C)
Společnost AT Computers získala od společnosti OKI ocenění pro nejlepšího distributora v České republice. Cena platí za finanční rok OKI 2023. Čtěte více

Seyfor přidává do svého portfolia slovenskou společnost NCC

5. 12. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Seyfor)
Společnost Seyfor, jeden z největších evropských dodavatelů ICT řešení, oznámila akvizici 100% podílu ve firmě NCC, která je jedničkou na slovenském trhu softwarových řešení pro leasingové společnosti. Akvizice posiluje pozici Seyforu na středoevropském trhu a otevírá nové příležitosti k rozvoji digitální platformy v segmentu leasingu a úvěrů. Čtěte více