Firmy lákají služby od jednoho operátora
Firmy od svého operátora dále požadují co nejvyšší FUP, poskytování aplikací pro uložení a synchronizaci dat mezi více zařízeními a aplikací pro sjednocenou komunikaci a upřednostňují výhodnější ceny volání před dotovanými telefony.
„Trh mobilních operátorů v České republice není zdaleka přesycen, a jak výsledky průzkumu napovídají, je stále v této oblasti co zlepšovat. Vstup nových mobilních operátorů tak bude určitě mít pozitivní vliv na stávající konkurenční prostředí. Operátoři se budou muset stále více soustředit na maximální spokojenost svých zákazníků. Průzkum navíc potvrdil, že aspekt poskytování konvergentních služeb skutečně hraje důležitou roli v rozhodování firemních zákazníků,“ uvedl Pavel Brabenec, ředitel marketingu GTS Czech.
Průzkum společnosti GTS Czech představil několik zajímavých dat, která vypovídají o požadavcích firemních zákazníků na služby mobilního operátora. Komplexní nabídka telekomunikačních služeb je mezi respondenty považována za jeden z klíčových benefitů (31 %) společně se zvýhodněným voláním z mobilu i pevné linky v rámci firmy (36 %). Kompletní zajištění nejen telekomunikačních, ale i IT služeb od jednoho poskytovatele požaduje 11 % firemních zákazníků. Jako doplňkovou službu by firmy u operátora nejvíce ocenily aplikace pro uložení a synchronizaci dat a souborů mezi více zařízeními (35 %), aplikace pro sjednocenou komunikaci (25 %) či Wi-Fi řešení pro offload mobilních dat (23 %).
U hlasových služeb považují firemní zákazníci za nejdůležitější jednoduchou strukturu tarifů (32 %), neomezené volání v rámci všech sítí za paušální platbu (31 %) a možnost pravidelné optimalizace tarifu i převodu volných minut do následujících měsíců (30 %). Pouze 26 % firem vyžaduje dotace na mobilní telefony, ostatní si raději přejí nízké ceny za volání.
V případě výběru limitu pro datové přenosy (FUP) by 47 % volilo jako žádoucí objem do 500 MB. Nároky na vyšší FUP jsou přitom úměrné velikosti společností. V případě změny mobilního operátora rozhoduje na prvním místě úspora nákladů, dále spolehlivý zákaznický servis a přehledná produktová nabídka.
Průzkumu probíhal mezi zákazníky GTS Czech v druhé polovině února a zúčastnili se ho zástupci firem všech velikostí, v rozmezí od méně než pěti zaměstnanců až po více než 250 zaměstnanců. V podílu respondentů výrazně převažovaly velké společnosti nad malými a středními podniky. Celkem své názory poskytlo 334 zástupců firem, odpovídali majitelé, ředitelé, manažeři a specialisté IT, ale i zástupci oddělení nákupu a logistiky.