ThinkPad slaví 20. výročí 20 zlatými trackpointy
Notebooky ThinkPad již od svého uvedení na trh v roce 1992 udávají směr v kategorii byznys notebooků a za tuto dobu získaly řadu technologických prvenství. Především mezi profesionály se těší velké oblibě, což dokládá i fakt, že se jich doposud prodalo více než 75 milionů kusů.
„Polohovací zařízení TrackPoint, červený bod uprostřed klávesnice, je již po dvě desetiletí neodmyslitelnou součástí notebooků ThinkPad a je symbolicky obsažen i v logu značky. Proto jsme se u příležitosti 20. výročí rozhodli připomenout výjimečnou historii notebooků ThinkPad touto netradiční formou,“ řekl Petr Toman, generální ředitel společnosti Lenovo.
Výroba zlatých trackpointů probíhala ručně, takže každý kus je naprostý originál. Lenovo oslovilo zlatníka a klenotníka Vlastimila Kalaše, který vytvořil nejprve prototyp a poté celou sérii 14karátových zlatých trackpointů. „Součástka nabízí plnou funkčnost stejně jako běžný trackpoint z červené gumy,“ uvedl Vlastimil Kalaš. Jedinečný výrobní postup je zdokumentován na videu dostupném na webových stránkách www.thinkpad.cz/ziskejte-zlaty-trackpoint/.
Jeden ze dvaceti zlatých trackpointů je možné získat zakoupením notebooku ThinkPad nebo ThinkPad Edge v období od 1. září 2012 do 30. listopadu 2012 a zaregistrováním se na www.thinkpad.cz. Notebooky ThinkPad přitom zaručují dvojnásobnou šanci na výhru, protože jejich registrace bude do slosování zařazena dvakrát. Pamětní zlatý trackpoint vyhrává nejen vylosovaný zákazník, který notebook zakoupil, ale i prodejce, který daný notebook prodal.