Online prodejní kanál ve druhém čtvrtletí vzrostl o 50 %
Za letošní druhé čtvrtletí Icecat zaznamenal 519 milionu stažení produktových listů s technickými parametry pro produkty 5 274 značek, které si stáhlo více než 20 000 partnerů v prodejním kanálu. Počet zaregistrovaných online prodejních partnerů se zvýšil o 31 %, počet měřených značek vzrostl o 30 % a počet kategorií stoupl o 25 %, to vše ve srovnání se stejným obdobím předchozího roku.
Philips boduje díky rostoucí poptávce po LED televizích
V první desítce značek v online prodejním kanálu jsou Lenovo a Acer pod tlakem, zatímco Philips (+52 %), Sony (+43 %) a Toshiba (+38 %) dosahují relativně nejlepších výkonů. Zdá se, že Philips sklízí ovoce přechodu od starších televizních technologií na technologii LED. A svůj podíl zde mělo samozřejmě mistrovství Evropy ve fotbale a příprava na olympiádu. HP i nadále pokračuje v konsolidaci své dominantní pozice v online prodejním kanálu, i když jeho slabý výkon v tabletech varuje.
Oncore je nejrychleji rostoucí značkou 2. čtvrtetí 2012
Dodavatel kabeláže a mobilních komponent Oncore je co do rychlosti růstu mezi online značkami tohoto kvartálu opravdovým šampionem, za což se zasloužil oslňujícím růstem 2 743 % v počtu stažení produktových listů ke svým výrobkům. Braun, Intel a Adobe stojí v tomto přehledu také za upozornění, neboť se jedná o velké zavedené značky, které však vykazují vynikající růst.
Notebooky a stolní PC jsou na online trhu pod tlakem
Zájem o notebooky na online trhu stagnuje, což musí vyvolávat alarm v centrálách všech výrobců: to totiž znamená, že tato kategorie se při srovnání s půměrnými kategoriemi dostává do strmého poklesu. Stolní PC jsou rovněž zasažena, a to celkovým zpomalením v Evropě a nástupem tabletů jako nového formátu. Další kategorie v Top 10 jsou na tom o poznání lépe, zvláště spotřební materiál a hardwarové doplňky. To je typická situace, když organizace všeobecně snižují své investice do softwaru a hardwaru.
Kategoriím spotřebního materiálu pro tiskárny se daří skvěle, neboť značky z této oblasti jako Ricoh, Epson a Canon zjednodušují vyhledávání a volbu kompatibilních produktů pro své tiskárny.
Tablety, LED TV a All-in-Ones i nadále čeří trh
Nejrychleji rostoucí kategorií jsou Tablet-PC, která ukrajují z pozic dalších formátů, jako jsou notebooky, PC a netbooky. A také relativně nová kategorie All-In-One PC ukusuje podíl starým dobrým stolním počítačům. Obdobně je tomu u LED TV, které jsou rovněž jako v předchozích kvartálech rychle rostoucí kategorií, která požírá přechozí televizní kategorie.
Meření ekologického dopadu
Icecat začne měřit dopad ukazatelů ekologické udržitelnosti, jako jsou EnergyStar, EPEAT a EU Flower (zahrnující celou životnost produktu) a také energetická třída (až po A+++). Například 44 % multifuncí má certifikaci EnergyStar – bude zajímavé určit, zda přítomnost této certifikace má vliv na vyšší viditelnost v online prodejním kanálu. Icecat se ve svých následujících reportech právě na takové údaje zaměří.