S Fujitsu na CeBITu 2011
Fujitsu na Cebitu vystavovala hned ve třech halách - Hall 2, 9 a 14/15. Dvojku by sice bylo možno označit za hlavní (podniková řešení, servery, storage, PC, notebooky, zero client), avšak partnerům se věnovala v expozici Planet Reseller (14/15). Zde bylo také možno potkat její šéfy, kterých jsme se ptali. Nicolas Georghiou, Senior Sales Director Corporate Channels, Fujitsu, sdělil Reseller Magazinu: „Prodejní kanál je pro nás velmi důležitý, prodáváme přes něj 80 procent produktového byznysu. V současné době žádné změny neplánujeme, pouze ve světě rozšiřujeme Select Partner Program, který už je v Čechách a na Slovensku zaveden. Má tři úrovně, Partner, Select Partner a Partner Expert. Hodláme také posílit B2C přes e-tail, avšak nemyslím, že by to mělo nějak ohrozit naše resellery, žádný e-shop totiž nemůže dát servis, který SMB tolik potřebuje. Navíc zásobujeme oba tyto kanály jinými, pro ně specifickými produkty."
Pokud bychom měli sdělit všeobecné postřehy z celého CeBITu, pak bylo evidentní, že se mu žije více než dobře, i když i jej museli pořadatelé trochu opticky nafouknout. Největší Hall 1 byla vyhrazena pro konference, takže z ní vytlačili největší vystavovatele, včetně IBM a Fujitsu. Například do haly č. 2, aby oni z ní vytlačovali ostatní.
Samozřejmě nejvýznamnější zájem byl o bezvýznamnosti typu tablet PC (s Fujitsu Q550 v čele), aby i na hlavním stánku nad tímto artefaktem z videa pod logem Fujitsu dobře naaranžovaný samuraj téměř marně nabádal k pozornosti podnikovému řešení SAP, samo sebou běžícímu na platformě Fujitsu.