Vize LG u domácích spotřebičů

11. 1. 2011. (redaktor: Ondřej Jánoška, zdroj: LG)
Společnost LG představila na výstavě CES vize domácích spotřebičů až do roku 2014. V roce 2011 předpokládá dvouciferný růst a prodeje v celkové hodnotě 20 miliard dolarů a do roku 2014 se chce stát jedničkou mezi výrobci domácích spotřebičů.

Cílem k tomu má být udržení klíčových pozic v tradičních oblastech, jako jsou pračky a ledničky, ale také v nových segmentech, jako jsou čističky vody, vestavěné spotřebiče nebo prémiové kuchyňské spotřebiče.

„Tento rok vstupujeme do nové éry domácích spotřebičů. Dostali jsme se do okamžiku, kdy spotřebiče získávají komponenty, které dříve byly jen doménou počítačů. Tak jako se IT dostávalo do automobilů v minulých letech, se právě teď IT dostává do domácích spotřebičů. LG je přitom jedním z motorů, které éru inteligentních spotřebičů započaly.“ uvedl Martin Malý, tiskový mluvčí společnosti LG.

I v roce 2011 se bude LG soustředit na technologie, které dávají společnosti výrazný náskok před konkurencí. U praček se jedná o technologii Direct Drive, u lednic je to pak Lineární kompresor. Dále společnost plánuje zvýšit energetickou účinnost všech přístrojů o více než 30 procent. Tím překročí veškeré ekologické požadavky platné po celém světě, včetně Severní Ameriky a Evropy.

„Uživatelský přínos produktů společnosti LG a v první řadě i reference našich spokojených zákazníků jsou pro nás velice důležité. Díky tomuto přístupu se nejen naplňuje motto společnosti LG ‚Life´s Good‘, ale  značka samotná se stává pro mnoho lidí srdcovou záležitostí.“ uvedl Jaroslav Holcman, produktový manažer na bílou techniku společnosti LG.

LG plánuje růst v segmentu vestavěných spotřebičů, především v USA a Evropě. V tomto segmentu předpokládá LG tržby ve výši bilionu korejského Wonu (cca 900 milionů USD) už v roce 2015. LG rovněž plánuje rozšířit své portfolio v segmentu prémiových domácích spotřebičů. Smělé cíle společnost podporuje značným rozšířením marketingového oddělení a také pracovníků z výzkumu a vývoje. LG také neustále přezkoumává příležitosti pro strategickou spolupráci s partnery z celého světa.

Jak budou vypadat spotřebiče budoucnosti, ukázala společnost LG na výstavě CES 2011. Domácí spotřebiče s technologií Thinq se skládají celkem z pěti klíčových funkcí: Smart Grid, Smart Diagnosis, Smart Access, Smart Adapt a Food Management.

Technologie Thinq mění způsob používání domácích spotřebičů, i při nasazení moderních technologií však na prvním místě zůstává uživatelský komfort a důraz na jednoduché ovládání. První inteligentní spotřebiče budou dostupné během tohoto roku.