Symantec - trendy a nový partnerský program

1. 12. 2010. (redaktor: Richard Voigts, zdroj: DCD Publishing)
Společnost Symantec prezentovala na tiskové konferenci klíčové trendy v IT bezpečnosti, představila nový partnerský program s důrazem na SMB, a také vysvětlila, jak zvládat díky dobře pojaté archivaci obrovský nárůst dat. „Obyčejní" hackeři dnes mají být jen nevinnými jehňátky.
Lukáš Zima, Business Development Manager, Symantec

Klíčovým trendům se věnoval Jakub Jiříček, konzultant společnosti Symantec, a demonstroval je na „letním" škodlivém kódu (červu) Stuxnet, který napadal řídící kód výrobních automatů Siemens. „Slovo Hacker už v angličtině začíná být pozitivním pojmenováním někoho, kdo se zajímá, jak věci fungují. Hacker takovéto útoky nedělá. To dělají kriminálníci," komentoval Jakub Jiříček, a dodal: „Útoky budou promyšlené, současná infrastruktura je složitá a heterogenní, žijeme v explozi informací a cena za incident roste."

Klíčové hlavní úkoly a strategie jsou podle Symanteku - vytvořit a prosazovat IT pravidla, chránit informace, ověřovat identity, spravovat systémy a chránit IT infrastrukturu. Pro všechny tyto oblasti má Symantec řešení.

Ve druhém vystoupení prezentoval Lukáš Zíma, Business Development Manager u Symantecu, nový partnerský program. Ke změnám v pojetí PP dochází u Symantecu po pěti letech. Dnes má tři pilíře - odlišení partnera od konkurence, maximalizaci obchodních příležitostí a zvýšení ziskovosti.

Současný PP dělí partnery podle počtu specializací a úrovně obchodu. Například na úroveň Gold bude stačit jedna specializace, avšak podmínkou je roční obrat 80 tisíc dolarů v nových licencích. Na úroveň Platinum musí partner točit 200 tisíc dolarů a mít dvě specializace. Technologických specializací je celkem devět, k nim přibyla jedna vertikální, a sice SMB. Partner by měl mít dva vyškolené experty na prodej produktů Symantecu, dva na předprodejní podporu a dva technické specialisty.

Certifikace lze na jednotlivé pracovníky sdružovat, přičemž jejich optimální počet jsou z logických důvodů čtyři - obchodník se těžko stane technickým expertem a naopak. Symantec kromě toho požaduje, aby se u projektů mohl spolupodílet při jejich vedení, a sice kvůli tomu, aby partner nasazoval pouze Symantec, a nikoliv konkurenční technologie. „Cílem není partnera trápit, ale pomoci mu, aby věci rozuměl," vysvětlil Lukáš Zíma.

Pokračoval Petr David, Senior Principal Presales Consultant, který hovořil o archivaci. Ta má být základem strategie správy IT ve firmě kvůli obrovskému nárůstu objemu dat, tudíž informací, strachu z jejich smazání, a konečně že prohledávání dat je vždy záběr na výkon. Petr David zakončil poměrně detailním a vyčerpávajícím popisem řešení archivace s využitím skripty řízené virtualizace většího počtu serverů. „Není to žádná legrace, takový systém udržet v chodu, zvláště když si tvůrce skriptů například vezme dovolenou," zakončil Petr David.