Ti, co letos prošli pláží, jsou výkonnější, než ostatní
Z pohledu obchodních přínosů respondenti uváděli, že odpočinek na pláži povede s třikrát vyšší pravděpodobností ke zvýšení produktivity na pracovišti než dovolená s poznávacími výlety do města nebo dovolená zaměřená na vzdělávání a sebezdokonalování a s dvakrát vyšší pravděpodobností než sportovně laděná nebo adrenalinová dovolená.
83 % respondentů zcela nebo částečně souhlasí s tím, že se po dovolené, ať už jakékoli, vracejí do práce motivovanější než před ní, a 57 % respondentů zcela souhlasí s tím, že jim dovolená umožňuje zcela vypnout a vrátit se do práce odpočatější.
Podle průzkumu jsou manažeři ti, kdo s největší pravděpodobností z prodlouženého volna vytěží vyšší rentabilitu. Právě oni o 13 % častěji než ostatní pracovníci tvrdí, že o dovolené zcela "vypínají", dávají své pracovní povinnosti stranou a do práce se vracejí odpočatější.
Zajímavou zprávou pro manažery týmů a personální oddělení je také to, že jednotýdenní dovolená je při zajišťování efektivity na pracovišti stejně dobrá jako dvoutýdenní. Pocit, že jim jeden týden dovolené v určité míře nebo výrazně pomáhá být po návratu do práce efektivnější, vyjádřilo 66 % respondentů, zatímco stejný pocit v případě dvoutýdenní dovolené vyjádřilo 63 % respondentů.Jak nejefektivněji strávit dovolenou
Respondenti průzkumu prozradili, že nejefektivnějším způsobem trávení dovolené z hlediska zvýšení produktivity na pracovišti je pobyt na pláži (31 %), následovaný luxusní dovolenou (20 %). To potvrzují respondenti z Řecka (42 %), Německa (39 %), Francie (38 %) a Jihoafrické republiky (30 %). Respondenti ze Španělska (39 %) a Spojených arabských emirátů (26 %) zase zřetelně preferovali luxusní dovolenou a nejdobrodružnější povahu z celé skupiny projevili Rusové, 28% dotazovaných dalo na dovolené před opalováním na pláži přednost přístrojovému potápění nebo pěší turistice.
Dalším zajímavým aspektem zjištěným ve studii bylo to, jak jednotlivé země hodnotily svou produktivitu a efektivitu po návratu z dovolené. Po dovolené se nejvíce motivovaní vracejí Řekové (72 %), kteří vykázali dokonce dvakrát vyšší pravděpodobnost růstu produktivity než Holanďané. Turci (63 %) a Jihoafričané (56 %) odpověděli, že i oni jsou schopni svou dovolenou využít k relaxaci a do práce se vracejí produktivnější, zatímco nejmenší pravděpodobnost toho, že budou po dovolené produktivnější, vykazují respondenti z Francie (22 %) a Španělska (26 %).