Obava ze ztráty dat je pro manažery stresující
Dle zjištění tohoto průzkumu, v mnoha dnešních organizacích je to do značné míry způsobeno nedostatečně připravenými postupy pro zálohování a obnovu a potenciálním dopadem, který má ztráta dat na příjmy a produktivitu firmy.
Průzkum malých a středních firem uskutečněný výzkumným institutem Vanson Bourne pro společnost Acronis v říjnu 2010 se zabýval úrovní stresu, ve kterém jsou IT manažeři, pokud se jedná o procesy obnovy po havárii. Průzkum zjistil, že jedním z hlavních zdrojů napětí je zabezpečení dat pro vedení. 29 % respondentů hodnotí stres způsobený ztrátou dat výkonného ředitele stejně, jako kdyby před odletem na dovolenou na letišti zjistili, že si zapomněli pas. Dalších 29 % respondentů to kvalifikovalo jako stejně stresující, jako kdyby přišli pozdě na pracovní pohovor.
Při dotazu, od koho vnímají při obnově dat největší tlak, 59 % cítí největší napětí ze strany výkonného ředitele nebo šéfa, kdežto jedna čtvrtina IT manažerů se vlastně nejvíce stresuje sama. Tento výzkum ukazuje, že i když si IT manažeři uvědomují, jak důležité je zálohování a obnova, přesto často nemají připravené správné procesy, aby plně důvěřovali svým postupům pro obnovu po havárii. To vede k vysoké hladině stresu v mnoha organizacích.
Výzkum ukázal, že většina (72 %) organizací se stále spoléhá na strategii zálohování na konci dne, přičemž je zarážející, že 1 z 10 firem zálohuje data nanejvýš jednou týdně. Pouze menšina zálohuje každou hodinu. Spoléhání se na tyto strategie v případě selhání systémů znamená, že mnohé podniky riskují ztrátu celých dnů práce, což může vést k podstatným ztrátám produktivity a zisku.
„Z tohoto výzkumu je jasné, že obnova dat je pro jakoukoli organizaci zásadní. A je překvapivé, že s tak vyspělými a propracovanými technologiemi obnovy dat a tak evidentními důsledky ztráty dat, stále existují v mnoha organizacích značné mezery v procesech zálohování a obnovy“, vysvětluje Zdeněk Bínek z obchodního zastoupení Acronis pro Českou Republiku a Slovensko. „Stejně jako u všech zdrojů stresu je prevence jednodušší než léčba. IT manažeři by měli přezkoumat své strategie obnovy dat, tak aby zabránili vlivu ztráty dat nejen na blahobyt firmy, ale i na své vlastní zdraví.“