Devíti lidem z deseti vyhovuje styk s lékařem na dálku
Více než 95 procent pacientů uvedlo, že jim tato forma kontaktu s lékařem vyhovuje a více než 90 procent by ji doporučilo svým známým. Hlavním přínosem lékařských vyšetření na dálku je možnost poskytovat zdravotní péči v odlehlých venkovských oblastech, kde nejsou dostatečně zajištěny základní lékařské prohlídky.
Technologie Cisco HealthPresence kombinuje možnosti videokonferenčního systému Cisco TelePresence propojeného s lékařskými přístroji. Umožňuje zprostředkovat přímý kontakt lékaře a pacienta, přičemž vyžaduje pouze asistenci vyškoleného pracovníka. Ten se při vyšetření řídí instrukcemi lékaře, který může být vzdálen i stovky kilometrů. Lékař pak pomocí lékařského vybavení, jako je například stetoskop, tonometr, pulsní oxymetr a další určí diagnózu pacienta. Přenos dat probíhá po vysoce zabezpečené lince a pacientovi je zaručena stejně důvěrná atmosféra jako při návštěvě lékařské ordinace. To potvrzuje i 95 procent účastníků pilotního projektu, kteří po prohlídce uvedli, že měli pocit naprosté diskrétnosti.
Výsledky pilotního projektu Cisco HealthPresence, Aberdeen,
Skotsko
V Královské nemocnici ve skotském Aberdeenu i nadále testování Cisco
HealthPresence pokračuje a zjišťují se reakce pacientů na tento druh
lékařské péče. Ošetřováni jsou pouze pacienti, kteří nejsou svými
zraněními ohroženi na životě. Výzkum zde probíhá od ledna 2008 a
zúčastnila se ho řada pacientů ve věkovém rozmezí od 16 do 75 let.
Zjištěné reakce pacientů:
- 99 procent pacientů uvedlo naprostou spokojenost s průběhem vyšetření
- 95 procent pacientů tuto návštěvu považovalo za velmi diskrétní
- 93 procent by ji doporučilo svým známým
Výsledky pilotního projektu Cisco HealthPresence, San Jose,
Kalifornie, USA
Stejně pozitivní výsledky pocházejí i ze San Jose z Kalifornie, kde se
výzkumu zúčastnili zaměstnanci centrály společnosti Cisco. Zde bylo
s vyšetřením spokojeno 97 procent vyšetřených, 98 procentům nevadilo
při lékařské prohlídce využití technologie a 90 procent by tuto službu
doporučilo. Cisco díky pozitivní reakci svých zaměstnanců plánuje projekt
rozšířit i na svá ostatní pracoviště na území Spojených států.
Shashi Kiran, pacient ze San Jose, byl překvapen, že se návštěva téměř nelišila od běžné prohlídky u lékaře. „Čekal jsem velký rozdíl v přístupu a v určování diagnózy oproti návštěvě u rodinného lékaře, ale byl jsem překvapen, když jsem zjistil, že až tak velký rozdíl ve vyšetření nebyl. Naopak bylo určení diagnózy mnohem rychlejší a kvalita poskytnuté péče byla mnohem vyšší než jsem očekával. Jediným rozdílem bylo, že prohlídka proběhla na pracovišti, a tím pádem mi ušetřila čas, který bych jinak strávil cestou k lékaři a zpět,“ konstatuje Shashi Kiran.