Podniková mobilita v praxi
Studie ukázala, že výrobci s mobilními aplikacemi ušetří denně v průměru 42 minut na zaměstnance.
Studie pod názvem Motorola Enterprise Mobility Manufacturing Barometer zkoumala řídící IT pracovníky z oblasti výroby ve 14 zemích na čtyřech kontinentech. 80 % z nich uvedlo, že mobilita je dnes pro jejich organizace důležitější, než byla v roce 2008. To představuje nárůst o 9 % v porovnání s předcházejícím výzkumem, což naznačuje pokračující růst důležitosti mobilních aplikací, který je způsoben tím, že výrobci hledají způsoby, jak posílit provozní efektivnost a zvýšit produktivitu v současném makroekonomickém prostředí.
Více než jedna čtvrtina dotazovaných označila správu stavu
zásob/materiálu
a prodejní aplikace za hlavní hybatele pokračujících investic do mobility.
Žebříček investic do aplikací v prodejním prostředí vedou aplikace pro
správu zásob a materiálu a pracovní aplikace, jako je work-in-progress (WIP)
tracking, aplikace human machine (HMI)/ operátorského rozhraní a
kontrola/zajištění kvality. Studie také identifikuje vzrůstající
poptávku po aplikacích pro prodejce a servisní pracovníky v terénu
s tím, že téměř 29 % sledovaných podniků, které využívají aplikace
pro servis v terénu, uvádí nárůst výnosů z podnikání/prodejních
výsledků a 25 % hlásí nárůst spokojenosti zákazníků/partnerů.
Z geografického hlediska se všechny oblasti shodly na tom, že správa
stavu zásob je klíčovou mobilní aplikaci pro oblast výroby, oblast Asie a
Tichomoří vyzvedla důležitost aplikací pro jednání se zákazníky,
zatímco v oblasti obou Amerik a v Evropě jsou důležité prodejní
aplikace. Pokud to shrneme, tak výrobci, kteří investující do bezdrátové
infrastruktury a zařízení specifických pro svou průmyslovou oblast a dále
se snaží je zefektivnit, chtějí dosáhnout vyšší produktivity
zaměstnanců, zvýšit rychlost investic do surovin spolu
s přesností a aktuálností dat v reálném čase, která potřebují pro
lepší rozhodování.
Respondenti v popisované studii také poskytli určitý pohled na budoucí trendy v oblasti mobility. Výrobci plánují během příštích 12 až 24 měsíců více využívat voice-over-WLAN (VoWLAN), fixed mobile convergence (FMC) a různá řešení pro správu a údržbu hmotného majetku. Studie také poukázala na značný zájem o rozšířené aplikace pro média a video conferencing, které umožňují výrobcům lépe zpeněžit efektivní postupy a zvýšit produktivitu pracovních sil. Respondenti rovněž naznačili, že mají plány na rozšíření využívání bezdrátových LAN a bezdrátových snímacích technologií jak v rámci samotné výroby, tak v rámci oddělených provozů, což jim umožní dosáhnout automatizace provozu, zvýšení jeho efektivity a rychlosti bez nutnosti dalších investic do síťové kabelové infrastruktury. V obou zemích amerického kontinentu vedou v žebříčku plánů nových instalací a modernizací prodejní aplikace, zatímco v Evropě jsou v největší míře plánovány investice do správy stavu zásob a v Asijsko-Tichomořské oblasti jsou pro další vlny mobility ve výrobním sektoru chápány jako stejně důležité mediální i zákaznické aplikace.
Sledovaní řídicí IT pracovníci uváděli jako hlavní důvody pro investice do mobility ve svých organizacích celkové náklady na vlastnictví (total cost of ownership – TCO), návratnost investic (return on investment – ROI) a vnitřní návratnost (internal rate of return – IRR). Více než 50 % sledovaných podniků, které využívají ROI analýzu, uvedlo, že očekávají návratnost své počáteční investice do 15 měsíců.
Společnost PPG Industries, přední světový dodavatel barev a
specializovaných výrobků a služeb, se nachází v čele společností,
které využívají mobilní technologie a aplikace ve výrobě. Pro lepší
komunikaci a bezpečnost ve výrobě firma využívá soukromé komerční
rozhlasové stanice od společnosti Motorola a zároveň své zaměstnance
vybavila odolnými mobilními terminály Motorola MC9000, které slouží pro
mobilní operátorské rozhraní (human machine interface – HMI) a správu
hmotných aktiv. Díky tomu se PPG Industries podařilo zvýšit provozní
efektivnost
a produktivitu zaměstnanců.
O studii
Společnost Motorola zadala nezávislou výzkumnou studii, jejímž cílem bylo
změřit postoje a chování během rozhodovacího procesu u výkonných IT
pracovníků v klíčových průmyslových odvětvích, jako je letecký a
kosmický/obranný a automobilový průmysl, balení spotřebitelského zboží
(včetně potravin a nápojů), ropný/plynový a chemický průmysl,
technologický průmysl, lékařská věda/ zdravotnictví a v oblasti
průmyslových a těžkých strojních zařízení. Této marketingové studie
se díky spolupráci s partnery Taylor Nelson Sofres (TNS) a e-Rewards
zúčastnilo více než 3 400 řídících IT pracovníků ze 14 zemí.
Společnost TNS je přední výzkumná a konzultační společnost, která operuje ve více než 70 zemích po celém světě. Společnost e-Rewards, Inc. je největší odborná společnost, která se zabývá on-line výzkumem „pouze na pozvání“ a spolupracuje s více než 750 výzkumnými společnostmi. Cílem této studie bylo poskytnout měřítko pro celkové vnímání a využívání mobilních a bezdrátových technologických řešení v celé řadě komerčních a veřejných odvětví.