Symantec ví, co děti nejčastěji hledají na internetu
Léto je zde a děti mají více volného času, který mohou trávit online. Ale tento delší čas strávený v internetu může vést k problémům, pokud rodiče neudělají s dětmi „pohovor“ o vhodném a nevhodném chování online. Společnost Symantec pomocí své služby zabezpečení rodiny OnlineFamily.Norton identifikovala nejčastější hledání zadávaná dětmi online. Některé výsledky mohou rodiče překvapit a mnozí se budou třeba ptát „kdo je Fred?“. Symantec odhalil pomocí služby OnlineFamily.Norton také 90 milionů „senzitivních okamžiků“, což jsou příležitosti pro rodiče k zahájení dialogu s dětmi o jejich činnosti online. Tyto senzitivní okamžiky nastávají, když služba OnlineFamily.Norton informuje rodiče o porušení domácího pravidla pro použití Internetu, například když dítě navštíví zakázaný web, na webu společenské sítě zadá nepravdivě věk nebo překročí časový limit použití počítače.
Mezi 100 nejčastějších termínů, které děti hledají, patří podle služby OnlineFamily.Norton weby jako YouTube, eBay a Craigslist a weby společenských sítí jako Facebook a MySpace. Mezi nejčastěji zadávaná se řadí také slova „sex“ a „porno“, kterým patří 6., respektive 10. místo. 12. místo v seznamu zaujímá „fred“, tj. Fred Figglehorn, oblíbená fiktivní posta, jejíž kanál na webu YouTube se stal mezi dětmi hitem. K dalším oblíbeným hledaným termínům patří Twilight, Miley Cyrus, Taylor Swift a písnička „Boom Boom Pow“ skupiny Black Eyed Peas. Seznam 100 nejčastěji hledaných termínů a další informace o tom, co děti hledají online, najdete zde.
Služba OnlineFamily.Norton od svého spuštění v dubnu 2009 poskytla rodičům více než 90 milionů „senzitivních okamžiků“, které mohou využít k poučení svých dětí. Tím, že blokuje pokusy o návštěvu nevhodných webových serverů nebo konverzaci prostřednictvím rychlých zpráv a na tyto aktivity upozorňuje rodiče v reálném čase, dala služba OnlineFamily.Norton rodičům miliony příležitostí promluvit s dětmi o použití počítačů a vhodném chování online. Je to důležitý první krok k rozvíjení dlouhodobého otevřeného dialogu s dětmi o jejich životu online. Nejčastějším prohřeškem byly pokusy o přístup k nevhodným webům, ale dětem bylo znemožněno také odeslání osobních údajů prostřednictvím webu a serverů společenských sítí.
„V průzkumu Norton Online Living Family Survey jsme zjistili, že rodiče i děti spolu chtějí častěji mluvit o každodenním životě a ne jen o velkých problémech,“ řekla Marian Merritt, propagátor bezpečného užívání Internetu ve společnosti Symantec. „I když to může vypadat jako nadmíru obtížný úkol, s nástrojem jako je služba OnlineFamily.Norton, která je postavená na filosofii dialogu, si mohou rodiče udržet přehled o tom, co jejich děti dělají online. Služba také pomáhá identifikovat senzitivní okamžiky, kdy by rodiče měli mluvit s dětmi o vhodném chování online a jiných problémech v jejich životě online.“