Na středověké hostině s Lama Plus
Setkání zahájila Michaela Šnapková, marketingová manažerka společnosti Lama Plus, která přítomné přivítala a seznámila je s připraveným programem.
První prezentaci zajistil Jiří Sedláček z Oki a začal hned poněkud netradičně – posluchače totiž seznámil s historií společnosti. Již aktuální novinkou je partnerský program „Shinrai“ (volně přeloženo „loajalita“) společný pro všechna evropská zastoupení. Mezi klíčové změny patří přepracovaný webový portál, nové formy podpory a odměn či pozměněné dělení partnerů. Partneři se dozvěděli, jak mohou získat zpětné bonusy nově i za prodej spotřebního materiálu. Zajímavé bylo bilancování roku 2013, kdy tržby na českém trhu překonaly půl miliardy korun. Dále poreferoval o změnách a novinkách v portfoliu a o aktuálních marketingových akcích pro nadcházející sezónu.
Pavol Zahoran ze společnosti Brother se ve své prezentaci zaměřil na tiskárny štítků a jejich spotřební materiál (dohromady tvoří přibližně 20 % obratu Brother ČR). Podrobněji se dostalo zejména na tiskárny PT, QL a TD a vlastnosti TZe pásek a možnosti jejich využití.
Herní produkty E-Blue, Enzatec a Team Scorpion představil Kamil Janda ze společnosti Lama Plus. Pod značkou E-Blue je možné najít nejrůznější typy myší a herních podložek, klávesnic a sluchátek cenově dostupné pro všechny, Enzatec se specializuje na sluchátka a reproduktory a Team Scorpion nabízí herní myši a podložky pro profi hráče s vyšší cenovou hladinou. Všechny tři značky nabízejí herní příslušenství, ze kterého si vyberou běžní uživatelé i nároční hráči. Upozornit můžeme například na sérii herních produktů Auroza se špičkovým designem a několika barvami podsvícení, barevné verze sluchátek Cobra, bezdrátové verze herních myšek Cobra či herní sluchátka Mazer type X 7.1, které přehrávají zvuky v celkem osmi kanálech a tím vytvářejí pocit herního prostředí všude kolem hráče. Značka Team Scorpion se pochlubila novou mechanickou klávesnicí Zero s technologií MX-Black Cherry, sluchátky Dark Force s 3D audio efektem či herní myší Frenetic Junior s volitelným rozlišením až 4 000 dpi. Za zmínku určitě stojí také podpora prodeje, která má hned několik podob. Jde například o reklamaci do 24 hodin, prodlouženou záruku 30 měsíců na produkty zdarma, jednotnou cenu na celém českém trhu, zpětné bonusy v rámci Partnerství Neporazitelných až do výše 12 %, „no risk“ košík na vyzkoušení zboží, polepy výloh do 1 500 Kč zdarma či další marketingové nástroje (katalogy, stojany, bannery apod.).
Linda Tylečková a Roman Christov představili partnerský program HP Partner One. Podrobněji uvedli jeho jednotlivé úrovně (HP PPS Business Partner, a Silver, Gold a Platinum Specialist) a s nimi související požadavky na kvalifikaci a také z nich vyplývající výhody. Napříč úrovněmi může jít např. o přímý kontakt na HP, promoakce, zpětné rabaty, speciální projektové ceny, marketingové materiály, vzdělávání nebo nový věrnostní program za nákup spotřebního materiálu pro HP PPS Business Partnery.
Značku Samsung na setkání reprezentoval Leoš Lemberk. Po několika zajímavostech o Samsungu (věděli jste například, že Samsung dodává i technologie pro výstavbu nejvyšších budov světa nebo technologie pro auta a lodě?) se dostal k představení produktového portfolia divize IT pro rok 2014. Po produktových novinkách z oblasti monitorů, obrazovek a televizorů, tiskových řešení s novými tiskárnami s technologií NFC, spotřebního materiálu a pamětí dostal prostor také partnerský program STEP a právě probíhající promoakce.
Aktuální dění ve společnosti Epson shrnul Michail Dejak. Kromě stručného představení historie firmy vyzdvihl i dva důležité termíny – rok 2011, kdy byl uveden na trh Ink-Tank systém, a rok 2012, kdy byla na trh uvedena zařízení WorkForce. Kromě vybraných modelů tiskáren a multifunkcí dostaly prostor také argumenty pro zavedení tankových (Ink-Tank) systémů, tedy vysokokapacitních zásobníků na inkoust s možností doplňování, či tisková technologie Precision Core, mezi jejíž benefity patří úspora inkoustu, delší životnost tiskových válců, přesnost tisku či proměnlivá velikost kapek inkoustu.
Marketingová manažerka společnosti Lama Plus, Ivana Koneszová, představila rozdělení klíčového sortimentu na webu Lama.cz do Ráje spotřebního materiálu a Ráje počítačových doplňků. Dále partnery upozornila na doplňkovou kategorii Do firmy i domů, kde dealeři mohou nalézt sortiment vhodný do domácnosti i do každé kanceláře. Přínosem je tak úspora času díky nákupu všeho potřebného na webu jediného distributora. Pozornost byla věnována i parametrickému vyhledávání, přes které dealeři v širokém sortimentu distributora naleznou produkt, který požadují. Z více než 12 000 položek spotřebního materiálu a počítačových doplňků byla prezentována rozmanitá nabídka doplňků pro tablety, která zahrnuje obaly s doplňkovými funkcemi, praktické držáky nejen na stůl, lednici i do auta a například čisticí produkty značky Logo na citlivé displeje. Ty si také účastníci odnesli jako dárek k vyzkoušení. Z řady myší Logo zaujala bezdrátová myš Silent s tichými tlačítky a 18W dřevěné reproduktory Boom-Bass 2.1. Doporučením na léto a dobu dovolených je sortiment power bank, baterií (od knoflíkových po přednabité nabíjecí) a nabíječek baterií. Partneři jistě ocení také možnost nakupovat zajímavé položky s výraznými slevami v sekci Výprodej, který má napomoci optimalizovat skladové zásoby distributora a uvolňovat tak místo dalším novinkám.
Skoro až za hříšníky pak bylo možné prohlásit ty, kteří tuto vybranou společnost opustili ihned po skončení přednáškového bloku. Kromě možnosti přijít si na výhry v tombole, totiž přišli o spoustu skvělé zábavy. Vedle několikachodového menu nechyběla dobová hudba v podání kapely Bohemian bards, vystoupení břišních tanečnic, kartářka věštící budoucnost nebo k hazardu vybízející kejklíř.
Mediálním partnerem akce byl Reseller Magazine OnLine a Reseller Magazine.