Vysoké náklady ženou e-shopy k fulfillmentu

15. 8. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Authentica )
Náklady na skladování rekordně rostou. Mnoha e-shopům končí fixace nájmu a někdy čelí až dvojnásobným cenám. Ty nyní dosahují až devíti eur za metr čtvereční. Ceny zvyšují také dopravci. E-shopy se proto obracejí na fulfillmentová centra, která zajišťují logistiku pro více klientů a nabízejí lepší ceny a efektivitu díky větším objemům.

„Sklady mají zbytečně moc zboží a vysoké náklady na skladování, což je nebezpečná kombinace. Trendem posledního roku je proto větší důraz na obrátkovost. S tím může pomoci fulfillment. Jsme schopni předvídat dlouhodobé náklady a také dynamicky reagovat na měnící se potřeby daného zákazníka, aby například nemusel platit obrovský sklad po celý rok, když ho většinu doby nevyužije. K tomu ještě dopravci zvedají ceny, které jsme díky vysokému objemu zásilek schopni držet níže,“ vysvětlil důvody, proč se e-shopy častěji vydávají cestou fulfillmentu, Petr Litavec, head of Authentica Fulfillment.

Rychlý růst a parfémované balíky

Společnost Authentica vznikla v Brně v roce 2003 jako firma zaměřená čistě na výrobu obalových materiálů, POS, in-store design a další potřeby retailu. Po začátku pandemie v roce 2020 začala firma hledat nové směry a odvětví, kam expandovat. Rakouská firma Waterdrop zrovna řešila problémy s logistikou, Authentica tak pro ni otevřela fulfillmentové centrum, do kterého postupně začali přibývat další klienti. Díky retailovému zázemí Authentica dokáže zároveň poskytovat rozšiřující služby zcela na míru. Podle Litavce dokážou e-shopům nabídnout téměř cokoli od personalizovaných věnování na balíky přes ekologické a luxusní obaly třeba z kokosu až po parfémování zásilek specifickou vůní.

„Náš fulfillment rychle roste, ale musíme stále překonávat hodně překážek. Na rozdíl od konkurence se díváme na to, co všechno bychom mohli klientům vzhledem k fyzické přítomnosti zboží v našem skladu nabídnout. To vyžaduje značnou flexibilitu a kapacity v různých oblastech odbornosti, které máme díky Authentice,“ popsal Litavec.

„Neobejde se to však bez výzev, například jsme propálili několik milionů korun při hledání dostatečně flexibilního softwaru pro správu skladu, než jsme se rozhodli pro vývoj vlastního řešení. Díky tomu jsme ale loni dokázali obsloužit větší počet klientů a zaznamenali jsme třikrát vyšší obrat se stejným počtem zaměstnanců. Celkem se nám podařilo loni pro Waterdrop a další klienty vyexportovat přes 600 tisíc zásilek,“ dodal Litavec.

Poptávka roste napříč segmenty

O fulfillment je podle Litavce velký zájem, na příští sezonu se proto Authentica rozhodla rozšířit své skladové prostory o dalších 3 600 m2, aby byla schopna nabídnout prostor dalším novým a větším klientům. Letos si už do svého portfolia klientů přidala e-shopy Zenplanto nebo Asia food, který se zabývá prodejem potravin dovážených z Asie a na firmu se obrátil poté, co jeho předchozí poskytovatel logistických služeb nebyl schopen splnit specifické požadavky na skladování potravin, například monitoring dat expirace či šarže.

„Spolupráce s Asia food je skvělým příkladem toho, kdy náš fulfillment dává smysl. Jsme schopni se přizpůsobit různým požadavkům, které zákazník může mít. Náš vlastní software nám umožňuje rychle a bezproblémově implementovat nové funkce, jako je přehled o šaržích a expiraci všech produktů. Pro každou objednávku si navíc klient může zvolit konkrétní číslo šarže, kterou chce zákazníkovi odeslat. Pokud není zvolena, tak systém automaticky odešle produkty s nejbližší expirací,“ uzavřel Litavec.

Podobné články

Český zákazník začíná být opět loajální, o to složitější ale je si jeho důvěru získat

2. 5. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Česká e-commerce se po dvou letech červených čísel opět nadechuje. Zákazníci ovšem byli nuceni přizpůsobit zdivočelé inflaci své rozpočty a nákupní zvyklosti – a řadu nových návyků si uchovají i letos, i když očekávají reálný růst mezd. Čtěte více

Úspěšný prodejce potřebuje propojenou komunikační síť

19. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Konecta )
Digitální technologie transformovaly způsob, jakým zákazníci interagují s prodejci. Studie odhalují, že většina klientů dnes při nákupu využije hned několik online i offline komunikačních kanálů. To zvyšuje tlak na prodejce, kteří jsou nuceni poskytovat plynulé a konzistentní služby napříč všemi platformami. V ten moment přichází na scénu strategie omnichannel. Čtěte více

Česká e-commerce zakončila první kvartál roku se 4% růstem

18. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
První čtvrtletí roku 2024 přineslo pokračující vzestup v oblasti e-commerce. Podle dat společnosti Heureka Group se po úspěšném závěru předchozího roku podařilo udržet pozitivní trend a první kvartál roku skončil s celkovým růstem tržeb o 4 % ve srovnání s předchozím rokem. Mírně se také zvýšila průměrná hodnota objednávky na 1 512 Kč. Čtěte více

Češi se nebojí zkoušet nové e-shopy a svoji ekonomickou situaci vnímají lépe

17. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Loajalita zákazníků v on-line prostředí je každým rokem silnější a pro e-shopy důležitá. I tak mají nadále nové kvalitní internetové obchody slibnou šanci na trhu uspět. Jak totiž ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), čtyři z deseti internetových nakupujících jen v letošním prvním čtvrtletí vybrali pro svůj nákup z jejich pohledu dosud nevyzkoušený e-shop. Čtěte více